خبرگزاری کار ایران

آغاز مذاکرات رسمی میان ۲ کره

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۹۸۶

مقام‌های عالی‌رتبه کره‌شمالی و جنوبی برای اولین بار پس از ۲ سال و درحالی‌که تنش‌های بین‌المللی بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ بالا گرفته است، درحال دیدار هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صبح امروز- سه‌شنبه- اولین مذاکرات رسمی میان دو کره آغاز شد. این موضوع را سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی اعلام کرد.

سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی به خبرنگاران اعلام کرد، این مذاکرت، که در روستای «پنمنجوم» در منطقه غیرنظامی برگزار می‌شود، در ساعت ۱۰ صبح امروز( به وقت محلی) و با سخنرانی رئیس هیات اعزامی کره‌جنوبی به این مذاکرات، آغاز شد.

روستای پنمنجوم در منطقه به شدت تحت حفاظت غیرنظامی است جایی که دو طرف به طور تاریخی برای مذاکرات از آن استفاده کرده‌اند.

سئول تلاش خواهد کرد در این نشست استثنایی با همسایه شمالی خود مساله ازسرگیری دیدارها بین خانواده‌هایی، که در جریان جنگ(۱۹۵۳- ۱۹۵۰) از هم دو افتاده‌اند را مطرح کند. در حالی‌که پیونگ‌یانگ درصدد است بخش اعظمی از این مذاکرات را به مطرح‌کردن پرونده احیای اتحاد شبه‌جزیره اختصاص دهد.

رویترز نیز گزارش داد، رئیس هیات اعزامی کره‌شمالی به مذاکرات با کره‌جنوبی گفته است که انتظار می‌رود روند مذاکرات میان دو کره، امروز به نحو بهتر برگزار شود.

این نخستین دیدار میان شمال و جنوب از دسامبر ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

کره‌جنوبی، هفته گذشته پیشنهاد این مذاکرات با شمال را داد. به دنبال آن، رهبر کره‌شمالی گفت اعزام یک تیم از ورزشکاران به المپیک زمستانی را بررسی می‌کند.

کره‌شمالی همچنین خط تلفن اضطراری با کره‌جنوبی را دوباره راه انداخت که امکان تماس مجدد میان دو کشور برقرار شد. بعد از آن پیونگ‌یانگ پیشنهاد سئول برای مذاکره را پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز