خبرگزاری کار ایران

۱۵۰ نفر دیگر در ادامه تظاهرات‌ها در تونس بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۲۸۹

دولت تونس در ادامه ناآرامی‌های اخیر به خاطر افزایش بهای کالاها و مالیات، ۱۵۰ نفر دیگر از جمله رهبران اپوزیسیون محلی را بازداشت کرده است. فعالان سیاسی خواهان ادامه تظاهرات در روزهای آینده شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تظاهرات در تونس که در مواردی به خشونت انجامیده از روز دوشنبه و مرگ یکی از تظاهرکنندگان گسترش یافت. تظاهرکنندگان ده‌ها ساختمان دولتی را به آتش کشیده و دولت در واکنش به این وضعیت نیروهای ارتش را در چندین شهر مستقر کرده است.

فعالان و سیاستمداران مخالف دولت خواستار ادامه تظاهرات در پایتخت در روزهای شنبه و یکشنبه شدند. روز یکشنبه هفتمین سالگرد سرنگونی رژیم دیکتاتوری «زین العابدین بن‌علی» است.

روز پنجشنبه ناآرامی و درگیری‌های پراکنده‌ای در «سلیانه» واقع در شمال کشور، «سیدی بوزید» در مرکز تونس و شهر دوز در جنوب اتفاق افتاد.

در این زمینه سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد که «اعتراض‌ها کاهش یافته و تلفات و تخریبی روی نداده است. پلیس شب گذشته ۱۵۰ نفر از افرادی را که در شورش‌ها شرکت داشتند، بازداشت کرده و به این ترتیب مجموع تعداد بازداشت‌شدگان به ۷۷۸ نفر رسیده است».

او اضافه کرد ۱۶ نفر از تندروها نیز در میان بازداشتی‌ها هستند.

یک منبع قضایی نیز گفته است که سه نفر از رهبران محلی جبهه خلقی تونس، نیروی اصلی مخالف دولت، در شهر «قفصه» به اتهام آتش زدن ساختمان‌های دولتی بازداشت شده‌اند.

طبق این گزارش، تظاهرات و ناآرامی‌های اخیر در اعتراض به افزایش بهای کالاها و مالیات صورت می‌گیرد که در بودجه جدید دولت در نظر گرفته شده و از روز اول ژانویه به اجرا درآمده است.

در بودجه سال ۲۰۱۸ مالیات بر واردات چندین کالا نیز افزایش یافته و دولت سعی دارد از طریق تشویق کارمندان دولتی به بازخرید و بازنشستگی داوطلبانه از هزینه‌های جاری خود بکاهد.

با وجود آنکه بسیاری از صاحبنظران تونس را تنها نمونه دمکراتیک و موفقیت‌آمیز در تحولات موسوم به «بهار عربی» می‌دانند از زمان سرنگونی حکومت زین العابدین بن علی تاکنون ۹ دولت در این کشور تشکیل شده و هیچیک نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی عمیق تونس را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز