خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تعطیلی دولت آمریکا/ آغاز حملات ترکیه به عفرین سوریه/نامزدی مجدد عبدالفتاح السیسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۰۸

توقف صادرات اسلحه آلمان به عربستان سعودی، تعطیلی دولت آمریکا، آغاز حمله ارتش ترکیه به عفرین سوریه و نامزدی مجدد رئیس‌جمهوری فعلی مصر در انتخابات آتی این کشور از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مهلت تعیین شده برای توافق بر سر لایحه بودجه آمریکا به سر آمده و روند تعطیلی نهادهای دولت فدرال آغاز شده است.

-حملات توپخانه‌ای ترکیه به «عفرین» سوریه آغاز شد.

- وزیر کشور لبنان اعلام کرد که در پی دستگیری یک جاسوس داعشی و بازجویی از وی، نقشه این گروه تروریستی برای حمله به اماکن مذهبی و ساختمان‌های دولتی این کشور در طول تعطیلات خنثی شده است.

- دولت آلمان اعلام کرده است که صادرات اسلحه به عربستان سعودی را به دلیل مشارکت در جنگ یمن، متوقف می‌کند.

- نیروهای امنیتی انگلیس به دنبال گزارش مربوط به کشف یک بسته مشکوک در یک ایستگاه قطار در شهر لندن، اقدام به مسدود کردن خیابان‌های اطراف این ایستگاه کردند.

- «کارلوس پوجدمون» رهبر برکنار شده کاتالونیا که در تبعید به سر می‌برد، گفت که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید همچنان به رهبری خود در این منطقه ادامه خواهد داد.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: آمریکا باید بداند که ثبات استراتژیک تنها به واسطه همکاری با روسیه و چین محقق می‌شود و تلاش‌های آمریکا برای ایجاد قدرت در شمال شرق سوریه با تعهد به تمامیت ارضی این کشور مغایرت دارد.

- «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر از نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد که قرار است در ماه مارس برگزار شود.

-یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که محور اصلی رایزنی‌های «رکس تیلرسون» در سفر به کشورهای اروپایی، ایران خواهد بود.

-یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه آمریکا در واکنش به عملیات ترکیه در منطقه عفرین سوریه گفت که این عملیات می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز