خبرگزاری کار ایران

ترکیه: «به هر قیمتی» به عفرین حمله می‌کنیم/ سازمان ملل: اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۲۹

معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور عملیات نظامی در عفرین را «به هر قیمتی که باشد» انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «هاکان چاویش» معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که اجرای عملیات نظامی در عفرین «به هر قیمتی که باشد»، آنکارا به منظور تضمین امنیت مرزهای کشور و نابودی تروریست‌ها،  بر انجام آن تأکید دارد.

چاویش افزود: «طی سال‌‌های اخیر تلاش‌هایی برای تشکیل گذرگاه تروریستی از طریق مرزهای جنوبی ترکیه جهت بی‌ثبات کردن کشور صورت می‌گیرد.»

وی تأکید کرد: «ترکیه همان‌گونه که با تروریست‌ها در داخل کشور مبارزه می‌کند، وارد عفرین خواهد شد و تمامی اقدام‌هایی را که برای مبارزه با عناصر تروریستی و تامین امنیت کشور و مرزها لازم باشد، اتخاذ می‌کند.»

 در این میان، سازمان ملل متحد با اعلام این‌که تحولات اوضاع در شهر عفرین در شمال سوریه را از نزدیک رصد می‌کند، از طرف‌های ذی‌ربط خواست از برداشتن گام‌هایی که به تشدید تنش در منطقه می‌انجامد، خودداری کنند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد، این سازمان تحولات در عفرین سوریه را رصد و تمامی طرف‌ها را به حمایت از غیرنظامیان در این منطقه و اجتناب از تشدید تنش‌ها در آن، فرا می‌خواند.

خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه، عصر روز گذشته گزارش داد، ارتش این کشور چندین نقطه در عفرین را هدف قرار داد‌ه‌ تا از شکل‌گیری «دالان ترور» جلوگیری کند.

رسانه‌های ترکیه، روز گذشته گزارش دادند ۲۰ اتوبوس‌ نظامی ارتش، شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه را به داخل خاک سوریه انتقال داده‌اند.

«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه گفته با حملات توپخانه‌ای، عملیات عفرین عملا آغاز شده است.

 در این میانه، «مولود چاووش اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه خواستار آن شده است که پیشروی‌های ارتش سوریه در ادلب متوقف شود.

از سوی دیگر، در پی انتشار اخبار حملات ارتش ترکیه به عفرین، یک مقام وزارت خارجه آمریکا، که نامش فاش نشده گفته است در صورت تایید این خبر، این تحولات ثبات در منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به حفظ امنیت مرزهای ترکیه کمک نخواهد کرد.

همزمان سوریه روز پنجشنبه هشدار داد در صورت حمله ترکیه به منطقه تحت کنترل کردها در شمال این کشور، واکنش شدید نشان خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز