خبرگزاری کار ایران

ورود هیات آمریکایی به آنکارا برای رایزنی درباره اوضاع عفرین

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۳۵

یک هیات بلندپایه آمریکایی وارد ترکیه شده است تا با مقام‌های این کشور درباره اوضاع در شهر عفرین سوریه رایزنی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، منابع دیپلماتیک در ترکیه اعلام کردند، یک هیات بلندپایه آمریکایی به ریاست «جاناتان کوهن» معاون وزیر خارجه این کشور، دوشنبه‌شب وارد آنکارا شد تا با مسئولان ترک درباره اوضاع عفرین گفت‌وگو کند.

طبق اعلام این منابع، این هیات که در آن مسئولانی از وزارت دفاع آمریکا نیز حضور دارند، رایزنی‌هایی با مسئولان وزارت خارجه و ریاست ستاد ارتش مشترک ترکیه انجام خواهد داد.

پیشتر، «آدریان رانکین گالوی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود که در هیات اعزامی واشنگتن به آنکارا برای رایزنی‌ها درباره مسائل امنیتی مورد توجه طرفین از جمله اوضاع عفرین سوریه، حضور خواهد داشت.

از سوی دیگر، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا گفته که واشنگتن مایل است برای برطرف کردن نگرانی‌های «مشروع» امنیتی ترکیه در شمال سوریه، با این کشور همکاری کند.

با این حال، آنکارا می‌گوید اگر آمریکا می‌خواهد در این زمینه همکاری کند باید از حمایت از «یگان‌های مدافع خلق» دست بکشد.

ارتش ترکیه، شنبه برای مقابله با آنچه که «تحرکات تروریست‌ها» در منطقه عفرین در شمال شرقی سوریه خواند، در عملیاتی با عنوان «شاخه زیتون» اقدام به بمباران مواضع شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کرد و روز یکشنبه همزمان با گلوله‌باران منطقه، نیروی زمینی‌اش را به عفرین گسیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز