خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق لاوروف و چاوش اوغلو بر سر نشست سوچی/ آغاز نشست آمریکایی-اروپایی برای بررسی برجام/ ادامه درگیری‌ها در عفرین سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۲۰۲

حمله افراد مسلح به باشگاه شبانه در برزیل، توافق وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره نشست سوچی و انتشار بندهایی از پیش‌نویس بیانیه پایانی کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، حمله افراد مسلح به باشگاه شبانه در شهر «فورتالزای» برزیل دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشت.

- مقام‌های محلی ترکیه از شلیک موشک به جنوب این کشور از منطقه «عفرین» و مجروح شدن دست‌کم دو نفر خبر دادند.

-اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد با وجود اعتراض به دیدگاه «مستبدانه» رئیس‌جمهوری این کشور، در مذاکرات با دولت کاراکاس که قرار است در جمهوری دومینیکن برگزار شود، شرکت می‌کند.

-ارتش سوریه حمله داعش به نقاط نظامی در روستای الجلاء بین منطقه المیادین و بوکمال در حومه دیرالزور را خنثی کرد.

- حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به نیرو‌های امنیتی عراق، دست‌کم ۱۱ کشته برجای گذاشت.

- «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کارگروه‌های اروپایی و آمریکایی بررسی برجام، در تلاش برای پیدا کردن مواردی در این توافق هستند.

- شبکه تلویزیونی الجزیره، بندهایی از پیش‌نویس بیانیه پایانی «کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه» که در بندر سوچی روسیه برگزار خواهد شد را منتشر کرده است.

-نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند که یک جنگنده ارتش ترکیه را در داخل منطقه عفرین در حومه حلب در شمال سوریه سرنگون کردند.

-جنبش انصارالله یمن گروهی از نظامیان را که در دسامبر ۲۰۱۷ در پی درگیری‌ها با نیروهای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور بازداشت کرده بود را آزاد کرد.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «مولود چاوش اغلو» همتای ترکیه‌ای خود برای اتخاذ اقدام‌های اضافی مشترک برای موفقیت نشست سوچی به توافق رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز