خبرگزاری کار ایران

مسئول بلندپایه نجباء:

هنوز با آمریکا تسویه حساب نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۲۰

یک مسئول بلندپایه جنبش نُجَباء ضمن تأکید بر اهتمام مقاومت اسلامی به حفظ آرامش، امنیت و استقلال عراق، تصریح کرد که هرگز جنایت‌های ایالات‌متحده در کشورمان را فراموش نخواهیم کرد و هنوز با آمریکا تسویه‌حساب نکرده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، رئیس شورای مدیریت دفا‌تر نمایندگی مقاومت اسلامى نُجَباء در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه «الفرات»، ضمن اعلام حمایت رسمی از درخواست دولت عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، خواستار تعیین یک برنامه دقیق از جانب بغداد برای تحقق این مطالبه ملی شد.

 «نصر الشمری» در پاسخ به این شبهه که هم‌اکنون با شکست داعش دیگر ضرورتی برای ادامه فعالیت گروه‌های مقاومت وجود ندارد، به تداوم تهدیدات این گروه تروریستی ـ تکفیری و همچنین ادامه اشغالگری آمریکایی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای آمریکایی در اقلیم کردستان که بخشی از خاک عراق و خارج از سیطره دولت مرکزی است، حضور دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از اشغال موصل توسط داعش، افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ آمریکایی از جمله کارمندان و پرسنل حراست سفارت آمریکا در بغداد حضور داشتند، ولی هنگامی که سه استان عراق به اشغال داعش درآمد، حتی یک گلوله هم به‌سمت آن‌ها شلیک نکردند! از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ سرباز به این نیرو‌ها افزوده شد و در حال حاضر بیش از ۹ هزار سرباز آمریکایی در خاک عراق به‌سر می‌برند.

این فرمانده سازمان بسیج مردمى (الحشد الشعبی) اضافه کرد: ۱۳ پایگاه مشترک آمریکایی در شمال، مرکز و غرب عراق وجود دارند که از این تعداد، چهار پایگاه در مرز سوریه برپا شده و دو هزار و ۶۰۰ سرباز آمریکایی در آن‌ها مستقر هستند.

الشمری در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضمن تأکید بر اهتمام مقاومت اسلامی نُجَباء به حفظ آرامش، امنیت و استقلال عراق، تصریح کرد: حساب ما با آمریکا هنوز تسویه نشده و نخواهد شد و هرگز جنایت‌های ایالات‌متحده در کشورمان را فراموش نخواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز