خبرگزاری کار ایران

اظهارات ماتیس درباره حمله ائتلاف آمریکایی به نیروهای همپیمان دولت سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۹۸۵

وزیر دفاع آمریکا در اولین اظهارنظر درباره حمله هوایی ائتلاف ضد داعش به مواضع نیروهای همپیمان ارتش سوریه در دیرالزور، این حمله را «کاملا دفاعی» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، بامداد امروز- جمعه- درباره حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تحت رهبری واشنگتن، به مواضع نیروهای همپیمان دولت سوریه در دیرالزور اظهارنظر کرد.

ماتیس به خبرنگاران گفت: «آن حمله برای دفاع از خود بود. ما قصد نداریم درگیر جنگ داخلی در سوریه شویم.»

طبق گفته ماتیس، در حمله جنگنده‌های ائتلافی آمریکایی توپخانه نیروهای همپیمان نظام و دو دستگاه تانک آن منهدم شدند و همچنین شماری از نیروها کشته شدند.

رئیس پنتاگون درباره ملیت‌ها کشته‌شده‌ها در این حمله، گفت: «نمی‌دانم مهاجمان چه کسانی بودند. می‌دانیم که آنها نیروهای وفادار به دمشق بودند ولی نمی‌توانم به شما بگویم که آیا آنها ایرانی بودند، یا وفاداران به اسد، یا روس.»

جیمز ماتیس گفت: «ما یقین نداریم که نیروهای ارتش سوریه به سوی پایگاه هوایی آمریکا در دیرالزور در حال حرکت بودند و هیچ اشاره مستقیمی از سوی نیروهای سوریه دریافت نکردیم...، تا این‌که آنها آتش گشودند و ما نیز واکنش نشان دادیم.»

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، بامداد دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی حمله نیروهای همپیمان ارتش سوریه به مقر نیروهای مورد حمایت آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی دست به حمله تلافی‌جویانه علیه آنها زدند که در پی آن، بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای همپیمان کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز