خبرگزاری کار ایران

جزئیات جدیدی از شرایط بازداشت شاهزادگان سعودی در هتل «ریتز کارلتون»

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۴۵

روزنامه فایننشال تایمز با انتشار گزارش جدیدی از وضعیت بازداشت شدگان سعودی، نوشت که تاثیرات این بازداشت بر افراد مختلف متفاوت بود. برخی از این افراد در دوران بازجویی دچار افسردگی شده و از زمانی که آزاد شدند نیز به سختی صحبت می‌کردند. برخی دیگر نیز مساله را به شوخی گرفته و از رژیم غذایی اجباری که باعث کاهش وزن و تناسب اندامشان شده می‌گفتند.

به گزارش ایلنا، روزنامه فایننشال تایمز گزارش جدیدی از شرایط بازداشت شاهزادگان متهم به فساد در عربستان در هتل ریتز کارلتون گفته و در این باره می‌نویسد: اشیاء سنگین و یا تیز، از شیشه حمام تا زیر سیگاری همگی از سوئیت‌های هتل «ریتز کارلتون» ریاض با هدف از بین بردن زمینه‌های خودکشی حذف شدند تا این هتل به زندان طلایی صدها شاهزاده و سرمایه‌دار سعودی تبدیل شود.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ تمامی درهای سوئیت‌های هتل که از سوی ماموران اطلاعاتی محافظت می‌شدند، باز بودند و هیچ‌گونه حریم خصوصی وجود نداشت. ارتباط با دیگر مظنونان در این هتل ممنوع بود اما بازداشت شدگان می‌توانستند به طور منظم با خانواده‌های خود تماس بگیرند. تاثیرات این بازداشت بر افراد مختلف متفاوت بود. برخی از این افراد در دوران بازجویی دچار افسردگی شده و از زمانی که آزاد شدند نیز به سختی صحبت می‌کردند. برخی دیگر نیز مساله را به شوخی گرفته و از رژیم غذایی اجباری که باعث کاهش وزن و تناسب اندامشان شده بود، می‌گفتند.  

این روزنامه در ادامه به نقل از دوست یکی از افراد بازداشت شده نوشت: «اگر احترام خود را حفظ می‌کردید با تو مهربان بودند اما نیروهای امنیتی به شما می‌فهماندند که اگر بهانه‌ای به دستشان بدهید تو را به زمین می‌اندازند».

فایننشال تایمز با بیش از ده‌ها نفر از دوستان و همکاران بازداشت‌شدگان مصاحبه انجام داده است. بر همین اساس، برخی از بازداشت‌شدگان در اواسط شب ناپدید می‌شدند و خانواده آنها برای چندین روز قادر به اطمینان یافتن از وضعیت سلامت آنها نبودند.

خانواده یکی از این بازداشت شدگان در این باره می‌گوید: وحشتناک بود، هیچ‌کس نبود که به شما پاسخ دهد.

یکی از مظنونان که پس از بازگشت به عربستان سعودی در فرودگاه دمام بازداشت شده بود به دوستان خود گفته بود که طی یک عملیات به هتل منتقل شد و پیش از آنکه وارد سوئیت هتل شود، از سوی پزشکان مورد بررسی قرار گرفت. این فرد پس از آن اجازه یافته بود که با خانواده‌اش تلفنی ارتباط برقرار کند.

فایننشال تایمز همچنین نوشت که ۴۹۲ اتاق هتل مکان‌های امن و راحتی برای انجام تحقیقات بودند.

همچنین همه کسانی که با فایننشال تایمز گفت‌وگو کرده بودند، هرگونه آزار فیزیکی بازداشت‌شدگان را رد کردند.

به گفته یکی از افراد نزدیک به خانواده حاکمیتی، بازجویان در هنگام صبح دوستانه رفتار می‌کردند اما در هنگام عصر جدی و منطقی بودند. گاهی اوقات آنها بازداشت شدگان را در هنگام نیمه شب و با فریاد بیدار می‌کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز