خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا:

شکست داعش همانند «کشتن اختاپوس» بود

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۵۸

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید که شکست گروه تروریستی داعش همانند «کشتن اختاپوس» بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌‌نیوز، «دان کوتز» مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ که رهبران، دیپلمات‌ها و مقام‌های دفاعی کشورهای مختلف در آن گردهم آمده‌اند، تصریح کرد که شکست گروه داعش همانند «کشتن اختاپوس» بود.

کوتز گفت: «این گروه فراتر از یک سازمان تروریستی است. یک ایدئولوژی و شاید یک الهیات باشد و ادغام ایدئولوژی و الهیات بیشتر از شکست‌ها در میدان نبرد دوام دارد.»

کوتز افزود، هم‌اکنون مشخص نیست که آیا «به اندازه کافی برای جلوگیری از احیای داعش تلاش کرده‌ایم، یا اینکه در حالتی از سکون به سر می‌بریم در حالی‌که آنها در حال بازسازی خود هستند.»

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا تأکید کرد ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهد که این گروه «همچنان یک تهدید محسوب می‌شود».

گروه تروریستی داعش که در سال ۲۰۱۴ در عراق پا گرفت، به سرعت به عنوان نیرویی مسلط در بخش‌های زیادی از این کشور و سوریه تبدیل شد و با تصرف موصل ادعای تشکیل «خلافت اسلامی» کرد.

با این حال طی یک سال گذشته این گروه تقریباً تمام مناطق تحت اشغال خود در عراق را از دست داده و در سوریه نیز تنها در بخش کوچکی از این کشور فعالیت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز