خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه:

نُجَباء، سیاست پیدا و پنهان آمریکا در حمایت از داعش را ناکام گذاشت

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۷۹

سخنگوی وزارت خارجه حضور فعال و تعیین‌کننده نُجَباء در مبارزه با داعش در عراق و سوریه را برهم‌زننده سیاست پیدا و پنهان آمریکا مبنی بر «تقویت داعش و ایجاد بحران منطقه‌ای» خواند.

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مطرح شدن لایحه تحریمی علیه مقاومت اسلامی نُجَباء در کنگره آمریکا، آن را اقدامی با انگیزه حذف جریانات اصیل از صحنه تحولات منطقه ارزیابی کرد.

«بهرام قاسمی» در این رابطه اظهار داشت: از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، جریانات قدرتمندی پا به عرصه سیاسی و نظامی این کشور گذاشتند که هدف اصلی‌شان مبارزه با اشغالگران و پاکسازی عراق از لوث عناصر بازمانده بعثی بود. این جریانات اصیل، هم در میان اهل‌تسنن و عشایر و هم به‌خصوص در میان شیعیان شکل گرفتند و وارد فاز عملیاتی شدند و طی ۱۵ سال گذشته خدمات بسیاری در دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از وحدت ملی و مبارزه با اشغالگران انجام دادند.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی نُجَباء که به حزب‌الله عراق نیز شهرت یافته، از جمله همین گروه‌های فعال و اثرگذار در تحولات و معادلات میدانی عراق محسوب می‌شود که نه‌تنها در پاکسازی این کشور از عناصر بیگانه مشارکت داشته، بلکه به‌عنوان زیرمجموعه بسیج مردمی، در مبارزه با گروه‌های تروریستی ــ تکفیری از جمله داعش و بیرون راندن آن‌ها از موصل و الانبار و تلعفر و دیگر مناطق نقشی برجسته ایفا کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران حضور فعال و تعیین‌کننده رزمندگان نُجَباء در جبهه مبارزه با دولت خودخوانده داعش در عراق و سوریه را برهم‌زننده سیاست پیدا و پنهان آمریکا مبنی بر «تقویت داعش و ایجاد بحران منطقه‌ای» توصیف کرد و گفت: بدیهی است که واشنگتن وجود جریانات اسلامی همچون مقاومت اسلامی نُجَباء را برنمی‌تابد و برای حذف آن‌ها به همه ابزارهای ممکن از جمله تحریم یا اهرم‌های نظامی - مالی متوسل می‌شود.

قاسمی در پایان ضمن تأکید بر نفوذ و محبوبیت مردمی مقاومت اسلامی نُجَباء، تصریح کرد: آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای متمول عرب حوزه خلیج فارس، در صدد تغییر موازنه به‌ضرر جبهه مقاومت و به‌نفع جریانات تروریست‌پرور است؛ بنابراین اقداماتی از قبیل تحریم نُجَباء در کنگره ایالات‌متحده، ناشی از شکست‌های عدیده «محور نکبت» (ترامپیسم ــ صهیونیسم ــ سعودیسم) در این عرصه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز