خبرگزاری کار ایران

ترکیه به سوریه در مورد کمک به کُردها هشدار داد/ جنگ رو در رو در عفرین

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۱۴

ترکیه به دولت سوریه هشدار داده است به شبه‌نظامیان کُرد، که در شمال سوریه علیه نیروهای ترکیه می‌جنگند کمک نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در واکنش به انتشار گزارش‌هایی از احتمال ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین و مناطق اطراف آن، به‌منظور همکاری با «یگان‌های مدافع خلق» و شبه‌نظامیان کُـرد در مقابل حملات ارتش ترکیه، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته است: «اگر این نیروها برای مقابله با پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق وارد منطقه عفرین شوند، هیچ مشکلی وجود ندارد. اما اگر آن‌ها برای حفاظت از این نیروها وارد شوند، آن‌وقت دیگری کسی جلودار ما و سربازان ترکیه نخواهد بود.»

وزیر خارجه ترکیه افزود: «این یک واقعیت است، چه در مورد عفرین، چه منبج و چه شرق رود فرات.»

دولت ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» و «حزب اتحادیه دمکراتیک» را شاخه‌ای از «حزب کارگران کردستان ترکیه» و گروه‌های تروریستی می‌داند. آنکارا می‌گوید برای «پاکسازی» مناطق مرزی خود از آن‌چه «گروه‌ها و عوامل تروریستی» می‌نامد، دست به عملیات در عفرین و شمال سوریه زده‌ است.

طی ساعت‌های گذشته و انتشار گزارش‌ها در مورد همکاری احتمالی نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان کُرد، و هشدار ترکیه در این مورد، گزارش‌هایی نیز از افزایش خشونت‌ها در منطقه منتشر شده‌است.

گروه موسوم به «سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است، روز دوشنبه اعلام کرد، حملات زمینی و توپخانه‌ای و دیگر خشونت‌ها در منطقه عفرین افزایش پیدا کرد ه‌است. هواپیماهای جنگی به مناطق مختلفی، از جمله حاشیه‌های غربی عفرین حمله کرده‌اند و جنگ رو در رو میان شبه‌نظامیان کُرد و ارتش ترکیه ادامه داشته‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز