خبرگزاری کار ایران

ریاض پیشنهاد شیخ تمیم را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۱۵

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد کشورش به مشارکت در طرح پیشنهادی قطر مبنی بر ایجاد یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای شبیه به الگوی اتحادیه اروپا هیچ علاقه‌ای ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، روز گذشته در کنفرانسی خبری در وین، پیشنهاد قطر برای مشارکت در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای به سبک اتحادیه اروپا را رد کرد.

الجبیر در اشاره به شورای همکاری خلیج‌فارس، گفت: «ما در حال حاضر چنین ساختاری داریم. امیدواریم که قطری‌ها کار درستی انجام داده و حمایت از تروریسم را متوقف کنند.»

طبق این گزارش، «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر،جمعه گذشته در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود برای پیشگیری از سقوط کشورهای منطقه خاورمیانه به مرز ویرانی، این کشورها باید اختلافات خود را کنار گذاشته و یک اتحاد نظامی شبیه به الگوی اتحادیه اروپا تشکیل دهند.

قطر از هفت ماه پیش توسط چندین کشور عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر به خاطر ادعای آنها در مورد حمایت دوحه از گروه‌های تروریستی و نزدیکی با حکومت ایران مورد تحریم قرار گرفته و منزوی شده است. حکومت قطر این اتهام‌ها را رد می‌کند.

اقدام‌های دولت‌های آمریکا و کویت برای حل این اختلاف تاکنون به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز