خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام آمادگی روسیه برای میزبانی گفت‌وگوهای اسرائیل و فلسطین/ رایزنی اردوغان و پوتین درباره سوریه/ هشدار ترکیه به دولت سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۳۳

اعلام آمادگی روسیه برای میزبانی گفت‌وگوهای اسرائیل و فلسطین، حمایت وزیر دفاع پاکستان از استقرار نیروهای این کشور در عربستان و ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل از احتمال درگیری مستقیم حزب الله و رژیم‌صهیونیستی از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، ارتش لبنان اعلام کرد که نیروهای ارتش  این کشور با هر تجاوز اسرائیل به لبنان به هر قیمتی که شده، برخورد خواهند کرد.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش آماده میزبانی از مذاکرات صلحی بدون پیش‌شرط میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

- «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تاکید کرد: «تنها واشنگتن است که برای حل بحران شورای همکاری خلیج‌فارس تلاش می‌کند و در صورتی که مذاکره با کشورهای محاصره‌کننده به حاکمیت قطر لطمه برساند، ما این مذاکره را نخواهیم پذیرفت.»

- مسؤلان فلسطینی اعلام کردند، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین احتمالا خواستار ایجاد چارچوبی گسترده‌تر برای مذاکرات صلح بدون نظارت آمریکا شود. این درخواست در سخنرانی امروز –سه‌شنبه- او در شورای امنیت مطرح خواهد شد.

-وزیر دفاع پاکستان در دفاعیات خود درباره استقرار نیرو در عربستان اعلام کرد، استقرار هزار نیروی نظامی در عربستان نقض مصوبه پارلمان علیه مشارکت در عملیات‌های جنگی در یمن نیست.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره احتمال درگیری مستقیم حزب‌الله لبنان و رژیم‌صهیونیستی ابزار نگرانی کرد.

- «ولادیمر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای رایزنی درباره سوریه، تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ارتباط با کمبود موادغذایی در قاره آفریقا در پی تغییرات آب و هوایی، هشدار داد.

- یگان‌های مدافع خلق سوریه هرگونه توافق با دمشق را رد کردند.

- ترکیه به دولت سوریه هشدار داده است به شبه‌نظامیان کُرد که در شمال سوریه علیه نیروهای ترکیه می‌جنگند، کمک نکند.

- «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که کشورش به مشارکت در طرح پیشنهادی قطر مبنی بر ایجاد یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای شبیه به الگوی اتحادیه اروپا هیچ علاقه‌ای ندارد.

-خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که عربستانی‌ها از اقدام‌های اقتصادی «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور خشمگین هستند.

- «عبدالله دوم» پادشاه اردن اعلام کرد که نقش آمریکا در تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

- «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان اسامی نامزدهای این حزب را برای انتخابات پارلمانی که قرار است ماه می برگزار شود، اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز