خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

داعش مسئولیت حملات در مرکز لیبی را برعهده گرفت/ هشدار آمریکا به عراق درباره خرید سلاح از روسیه/ عدم توافق شورای امنیت بر سر آتش‎بس در سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۷۸۳

هشدار واشنگتن به عراق نسبت به پیامدهای خرید سلاح از سوریه، دیدار رئیس‌جمهور سوریه با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دمشق و بی‌نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - واشنگتن به عراق و کشورهای دیگر نسبت به «پیامدهای» انعقاد قراردادهایی جهت خرید سلاح‌های روسی هشدار داد.

- «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه با فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه، دیدار و با وی درمورد به جریان انداختن روند سیاسی در این کشور و اجرای خروجی‌های کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه گفت‌وگو کرد.

- دادگاه کیفری قاهره حکم اعدام ۲۱ مخالف مصری در استان «دمیاط» را صادر کرد.

- «یگان‌های مدافع خلق کُرد» در حلب، که برای مقابله با تهاجم ترکیه به عفرین، به این منطقه اعزام شده‌اند، کنترل منطقه‌ای در این شهر را به دولت سوریه واگذار کردند.

- شورای امنیت به دلیل مخالفت روسیه نتوانست درباره آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه به توافق برسد.

- یک مقام ارشد فلسطینی اعلام کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پس از چکاپ معمولی، از بیمارستان شهر «بالتیمور» آمریکا مرخص شد.

- مدیر سرویس اطلاعات نظامی در استان الانبار عراق اعلام کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به گروه تروریستی داعش، در شرق این استان شناسایی و ضبط شده است.

-وزارت  خارجه سوریه تأکید کرد، فرانسه تا زمانی که از تروریسم حمایت می‌کند، نمی‌تواند هیچ نقشی را در زمینه فرآیند برقراری صلح در سوریه ایفا کند.

-حزب اصلی حامی کردهای ترکیه دولت این کشور را به «انتشار اطلاعات غلط» درباره تلفات غیرنظامیان در حمله به سوریه متهم کرد و از آنکارا خواست که عملیات خود در این منطقه را متوقف کند.

-داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری، که روز چهارشنبه نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را در مرکز لیبی هدف قرار داد، برعهده گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز