خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

دیدار سران ۳ کشور عربی با ترامپ/ انفجار انتحاری در کابل/ اعلام زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۳۶

اعلام زمان انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به بیت‌المقدس، تصمیم سران سه کشور عربی برای دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا و انفجار انتحاری در کابل از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان ضمن ابراز نارضایتی از توقف صادرات سلاح‌های آلمانی به کشورهای عضو ائتلاف عربی تاکید کرد، ما به سلاح‌های آلمان نیازی نداریم.

- کارگروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) تعلیق اقدام‌های تنبیهی علیه ایران را تمدید کرد.

- «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفارت این کشور در ماه مه از تل‌آویو به قدس منتقل می‌شود.

- مذاکرات اعضای شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی در سوریه به نتیجه نرسید و رای‌گیری درباره این پیش‌نویس به تعویق افتاد.

- منابع امنیتی امروز -شنبه- از انفجار انتحاری در محله «شاه درک» کمی نزدیک مقر ناتو و کمی دورتر از سفارت آمریکا در کابل خبر دادند.

- کره‌جنوبی امروز -شنبه- اعلام کرد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی تقویت‌کننده قطعنامه‌های سازمان ملل با هدف فشار وارد کردن بر این کشور به منظور توقف برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش است.

-یکی از مقام‌های دولت و یکی از دیپلمات‌های پاکستانی اعلام کردند، دیده‌بان جهانی پولشویی تصمیم گرفته تا این کشور را به فهرست تامین کنندگان مالی تروریست‌ها بازگرداند.

-به گفته پلیس میانمار، سه بمب امروز -شنبه- در شهر «سیتوه» در ایالت ناآرام راخین در شمال غرب میانمار منفجر شد و یک پلیس جراحت سطحی دید. مقام‌ها در حال تحقیق درباره عوامل آن هستند.

-مقام‌های آمریکایی بامداد شنبه از تصمیم سران کشورهای عربستان، امارات و قطر برای دیدار با رئیس‌‌جمهوری آمریکا خبر داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز