خبرگزاری کار ایران

آمریکا گسترده‌ترین تحریم‌ها را علیه کره‌شمالی وضع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۵۳

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که گسترده‌ترین بسته تحریم‌ها را علیه کره‌شمالی اعمال خواهد کرد تا این کشور برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا، گفت: «امروز من اعلام می‌کنم که ما بزرگ‌ترین بسته تحریم علیه رژیم کره‌شمالی را وضع می‌کنیم تا به این کشور فشار بیاوریم برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کند.»

ترامپ افزود: «امیدوارم تحولات مثبتی شکل بگیرد. این را خواهیم دید ولی آرزوی روند مثبتی از این به بعد را داریم.»

همزمان، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در ارتباط با پرونده تحریم‌ها علیه کره‌شمالی یک فرد، ۲۷ شرکت و ۲۸ کشتی را مورد تحریم قرار خواهد داد. اداره اموال خارجی این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این تحریم‌ها مختل کردن فعالیت‌های کشتیرانی و شرکت‌های تجاری کره‌شمالی برای منزوی‌تر کردن این کشور است.

واشنگتن همچنین در بیانیه‌ای، در مورد خطر ادامه همکاری با نقل و انتقال کالا به کره‌شمالی، هشدار داد.

کره‌شمالی تأکید کرده است قصد دارد با گسترش برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود، موشک‌های مسلح به کلاهک هسته‌ای تولید کند که بتواند خاک آمریکا را هدف بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز