خبرگزاری کار ایران

دیدار سران ۳ کشور عربی با ترامپ

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۶۴

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، سران عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر در چند ماه آینده با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار خواهند کرد. ایران از محورهای این نشست‌ها خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی، روز گذشته اعلام کرد، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، «شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان» ولیعهد ابوظبی و «تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر قرار است طی ماه‌های مارس و آوریل آینده دیدارهای دوجانبه‌ای با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا صورت دهند.

گفته می‌شود مسائلی مانند نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در سال جاری، طرح سازش در خاورمیانه و ایران از محورهای این مذاکرات خواهد بود.

دولت واشنگتن امیدوار است نشست شورای همکاری خلیج‌فارس در تابستان آینده برگزار شود.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با قطر قطع کرده‌اند. این کشورها دوحه را به پشتیبانی از تروریسم و روابط نزدیک با ایران متهم می‌کنند. دوحه این اتهام ها را رد می‌کند و می‌گوید، عربستان و متحدانش درصدد اعمال قیمومیت بر قطر و نقض تمامیت ارضی این کشور هستند.

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفته است: «ما امیدواریم که این بحران (در شورای همکاری خلیج‌فارس) حل و فصل شود تا زمینه حداکثر تمرکز بر نگرانی‌های استراتژیک مانند ایران فراهم شود.»

اختلافات در روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس باعث شده است تا آخرین نشست این شورا در غیاب اکثر سران اعضا برگزار شود.

مقام‌های آمریکایی بارها نسبت به تداوم اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز