خبرگزاری کار ایران

دعوت از روسیه، آمریکا و چین برای شرکت در کنفرانس افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۳۳

نمایندگانی از پاکستان، ایران، هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه در کنفرانس افغانستان شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «عبدالعزیز کمیلف» وزیر خارجه ازبکستان روز گذشته –جمعه- پس از گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه، چین، آمریکا و چند کشور دیگر دعوتنامه مشارکت در کنفرانس بین‌المللی صلح و امنیت در افغانستان را دریافت کردند.

پاکستان، ایران، هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه از جمله دیگر کشورهایی هستند که برای حضور در این نشست دعوت شده‌اند.

کمیلف در این باره گفت: «بازیگران حقیقی وجود دارند که به صورت عمیقی در روند تحولات افغانستان دخیل هستند و می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر وقوع رخدادهای بعدی داشته باشند».

وی در ادامه گفت: «بنابراین ما تصمیم گرفتیم در سطح جهانی از روسیه، چین و آمریکا و در سطح منطقه‌ای از پاکستان، ایران و هند برای حضور در این نشست دعوت کنیم».

وزیر خارجه ازبکستان همچنین گفت که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه به همراه سازمان ملل و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان‌های بین‌المللی و همچنین چند کشور اروپایی دعوتنامه حضور در این کنفرانس را دریافت کردند و این امیدواری وجود دارد که این کشورها و سازمان‌ها حضور پیدا کنند. انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که برای مشارکت در این کنفرانس از آنها دعوت شده است.

کنفرانس صلح و امنیت در افغانستان در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز