خبرگزاری کار ایران

قطر بر ضرورت گفت‌وگو با ایران تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۵۱۱

وزیر خارجه قطر با اذعان به وجود برخی اختلافات با ایران، تأکید کرد که این مسائل مورد اختلاف باید شناسایی و از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود.

به گزارش ایلنا، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیرخارجه قطر در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «فیگارو»، اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرده که بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وزیر خارجه قطر عنوان داشت، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا سه بار از قطر بازدید کرده و او در جریان این سفرها پیشنهادهایی برای خروج از بن‌بست در بحران شورای همکاری پیشنهاد داده و قطر تنها کشوری است که به این طرح‌های ابتکاری پاسخ مثبت داده است.

محمد بن عبدالرحمن افزود، واشنگتن خواهان برگزاری نشست سالانه شورای همکاری خلیج‌فارس در ماه می بوده و قطر آماده مشارکت در آن است.

وی احتمال برخورد نظامی در اختلاف میان قطر و همسایگانش را بعید دانسته و گفته است که مطمئن هستیم اوضاع در نهایت تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، تمامی روابط با دوحه را قطع کردند.

وزیر خارجه قطر درخصوص روابط با ایران، گفت: «ما اختلافاتی با ایران داریم که ضرورت دارد این مسائل مورد اختلاف، شناسایی و برای حل آن از طریق گفت‌وگو اقدام کنیم.»

این دیپلمات ارشد قطر درخصوص همکاری با ایران در زمینه بهره‌برداری از میدان گازی مشترک در خلیج‌فارس نیز گفت: «به این همکاری ادامه می‌دهیم و امور به خوبی پیش می‌رود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز