خبرگزاری کار ایران

واکنش روسیه به صدور قطعنامه آتش‌بس در سوریه

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۱۲

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه امروز –یکشنبه- با صدور بیانیه‌ای در واکنش به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه، تاکید کرد که مسکو به تلاش‌ها برای حل‌و‌فصل روند سیاسی در سوریه ادامه می‌دهد.

روسیه همچنین ابراز امیدوار کرد که طرف‌های خارجی حامی گروه‌های معارض از نفوذ خود برای پایبندی این گروه‌های مسلح به آتش‌بس استفاده کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «مسکو از تلاش‌ها برای آتش‌بس در سوریه با هدف کم کردن دردهای غیرنظامیان در سوریه حمایت کرد.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانیه تاکید کرد که تلاش‌های بین‌المللی در نیویورک برای آتش‌بس در سوریه کفایت نمی‌کند و این موضوع نیازمند توافقات مشخص میان طرف‌های درگیر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «گفت‌وگوها درباره آتش‌بس در غوطه شرقی دمشق میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در جریان بود اما گروه‌های مسلح همه راه‌حل‌ها را رد کردند و اجازه بازگشایی گذرگاه‌های انسانی را ندادند؛ این گروه‌ها مانع از آن شدند که افراد غیرنظامی این مناطق را ترک کنند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز