خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

حملات هوایی روسیه و آمریکا عامل کشتار غیرنظامیان در سوریه است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۹۷

بازرسان جرایم جنگی سازمان ملل اعلام کردند که حملات هوایی روسیه و ائتلاف آمریکا منجر به کشتار گسترده غیرنظامیان در سوریه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بازرسان جرایم جنگی سازمان ملل امروز –سه‌شنبه- با انتشار گزارشی اعلام کردند در سال گذشته میلادی حملات هوایی روسیه و ائتلاف غرب به رهبری آمریکا منجر به کشتار جمع وسیعی از غیرنظامیان در سوریه شده است.

در تازه ترین گزارش بازرسان جرایم جنگی سازمان ملل همچنین آمده است که عناصر گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های شورشی، مرتکب جنایات جنگی شامل حملات مرگبار علیه غیرنظامیان و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی شده‌اند.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل اعلام کرد که در این دوره زمانی قربانیان درگیری‌های سوریه به طور گسترده‌ای تحت تاثیر خشونت‌هایی قرار دارند که در سراسر این کشور وارد عرصه جدیدی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در اثر حملات جنگنده‌های روسیه در نوامبر گذشته به یک بازار در عتارب در غرب حلب حداقل ۸۴ نفر کشته شدند. این منطقه از سوی روسیه، ایران و ترکیه «منطقه امن» اعلام شده بود.

این در شرایطی است که هیچ شواهد و مدارکی درباره اینکه جنگنده‌های روسیه بازار این منطقه را تعمدا هدف قرار داده بودند، وجود ندارد اما این حمله ممکن است به عنوان جرایم جنگی که منجر به کشته شدن افراد بسیاری و همچنین زخمی شدن تعداد دیگری شده است، شناخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز