خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور برزیل:

درباره تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم با ترامپ تماس خواهم گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۶۲۶

رئیس‌جمهوری برزیل گفت که در پی افزایش تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور تماس تلفنی خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، «میشل تمر»، رئیس‌جمهوری برزیل، روز گذشته –چهارشنبه- گفت که به احتمال زیاد با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش، بر سر تصمیمش مبنی بر اعمال تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم تلفنی تماس خواهد گرفت. 

تمر در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد آمریکای لاتین، در «سائوپائولو»، گفت: «مسئله افزایش تعرفه گمرکی برای واردات فولاد نگران‌کننده است.»

دونالد ترامپ اخیرا تعرفه جدید گمرگی بر واردات آهن و آلومینیوم به این کشور را امضا کرد. طبق مقررات جدید، واردات فولاد و آلومینیوم از سراسر جهان به آمریکا مشمول عوارض گمرکی معادل ۲۵ درصد برای فولاد و ۱۰ درصد برای آلومینیوم خواهد شد. هدف این مقررات دفاع از تولیدات داخلی این محصولات است.

تمر همچنین افزود: «بدیهی است که باید با احتیاط به این قضیه ورود کرد. من دریافته‌ام که دونالد ترامپ ارزش ارتباط با دیگر کشورها را می‌داند.»

تمر گفت که برزیل ترجیح می‌دهد این مسئله به‌صورت دوستانه حل‌وفصل شود، اما در نهایت اگر این تلاش به نتیجه‌ای نرسید به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

وی گفت: «شرکت‌های برزیلی که فولاد به آمریکا صادر می‌کنند، باید با کنگره آمریکا برای برداشتن یا کاهش این تعرفه‌ها همکاری کنند.»

تمر افزود: «اگر در این رابطه به راه‌حلی سریع و دوستانه نرسیم، به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهیم کرد، اما نه به‌شکلی یک‌جانبه. نه‌تنها برزیل، بلکه تمام کشورهایی که اجرای این تعرفه‌ها به اقتصادشان ضربه می‌زند، دست به دامان سازمان تجارت جهانی خواهند شد.»

«الویسیو نونز»، وزیر خارجه برزیل که در مراسم گشایش این اجلاس حضور داشت به خبرنگاران گفت که پیش‌تر درخواست ملاقات با «ویلبور راس» وزیر بازرگانی آمریکا را داده است تا با او درباره معافیت بیشتر صادرات برزیل از این تعرفه‌ها گفت‌وگو کند. 

برزیل، پس از کانادا، دومین صادرکننده فولاد به ایالات متحده است و تهیه‌کننده اصلی فولاد نیم‌ساخته به این کشور به شمار می‌رود.

بنا بر آمار رسمی، در سال ۲۰۱۷، صنعت برزیل دو و شش دهم میلیارد دلار آمریکا فولاد، یا چهار و هفت دهم تن فلز، به این کشور صادر کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز