خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آمریکایی:

بن‌سلمان مانع دیدار مادر و پدرش شده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۱۳

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که ولی‌عهد عربستان سعودی به منظور تثبیت قدرت خود در این کشور، از بیش از دو سال قبل، مانع دیدار مادر و پدرش شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی، منابعی در دولت آمریکا اعلام کردند که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی همزمان با اقدام‌هایش برای تثبیت قدرت خود، از دیدار مادرش با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پدرش جلوگیری کرده است.

ولیعهد عربستان سعودی غیاب اسرارآمیز مادرش را با دلایل مختلف از جمله این که او برای مداوا به خارج رفته، توجیه کرده است.

مقام‌های دولت آمریکا تصریح کردند، ولیعهد عربستان سعودی به این دلیل مادرش را از خانواده سلطنتی دور نگاه داشته چون نگران است که مادرش با طرح‌های او برای تثبیت قدرت خود مخالفت کرده و ملک سلمان را نیز قانع کند که مانع این اقدام‌ها شود.

بن‌سلمان در ژوئن سال گذشته پس از کنار زدن پسر عمویش برای رسیدن به مقام ولیعهدی عربستان سعودی در مرکز توجه قرار گرفت. از آن زمان او صدها نفر از ثروتمندان بزرگ و اعضای خاندان سلطنتی را با هدف مبارزه با فساد مالی بازداشت کرده است.

یکی از مهم‌ترین افرادی که در جریان مبارزه با فساد مالی درماه نوامبر بازداشت شد، شاهزاده «ولید بن‌طلال» از اعضای مهم خاندان سلطنتی و یکی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران عربستان سعودی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز