خبرگزاری کار ایران

درگیری‌ها به مرکز عفرین رسید؛ فرار هزاران غیرنظامی به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۲۹۹

هزاران نفر از ساکنان شهر عفرین در شمال سوریه، تحت تأثیر تشدید عملیات نظامی ارتش ترکیه، به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه فرار کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، هم‌زمان با تشدید حملات ارتش ترکیه به شهر عفرین در شمال سوریه، هزاران غیرنظامی از این منطقه فرار کرده‌اند.

شبه‌نظامیان کُرد سوری و گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کردند، هزاران غیرنظامی در پی تشدید بمباران‌ها از سوی ارتش ترکیه در عفرین، که به شهر اصلی این منطقه کشیده شده است، آواره شده‌اند.

طبق اعلام یک مسئول برجسته در منطقه عفرین، بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان عفرین طی چند روز گذشته از این شهر گریخته‌اند.

«هیفی مصطفی» از اعضای بارز در هیات اداری منطقه عفرین، تصریح کرد که ساکنان شهر عفرین به مناطق تحت کنترل کُردها در این منطقه و یا به مناطق دیگری، که تحت کنترل دولت سوریه است، فرار کرده‌اند.

ترکیه عملیات تهاجمی علیه یگان‌های مدافع خلق متشکل از شبه‌نظامیان کرد سوریه را در ناحیه عفرین از ماه ژانویه آغاز کرد.

ارتش ترکیه شبه‌نظامیان کُرد را از نوار مرزی عقب رانده و از دو جبهه شرقی و غربی به سمت شهر عفرین مرکز این ناحیه در حال پیشروی است. آنکارا گروه‌های مسلح کرد سوریه را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و یک نیروی تروریستی قلمداد می‌کند.

«رجب طیب اروغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس حزب حاکم این کشور گفت: «ما هر لحظه می‌توانیم وارد شهر عفرین بشویم. می‌توانیم هر لحظه به شما خبر خوب را بدهیم. پیروزی بسیار نزدیک است و ما به سوی آن هدف حرکت می‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز