خبرگزاری کار ایران

تسلط ارتش ترکیه بر دو سوم شهر عفرین

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۷۶

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که نیروهای ترکیه با ورود به مرکز عفرین، توانسته‌اند حدود دو سوم این شهر را به تصرف خود درآورند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ترکیه در ادامه عملیات تهاجمی خود به منطقه عفرین در شمال سوریه، تا مرکز شهر عفرین پیشروی کرده‌اند.

خبرنگار تلویزیون «المیادین» نیز گزارش داد، ارتش ترکیه و شورشیان گروهک «ارتش آزاد سوریه»، صبح امروز تا میدان «الوطنیه» در مرکز شهر عفرین پیشروی کرده‌اند و در حال حاضر، درگیری‌ها میان نیروهای ترکیه و «یگان‌های مدافع خلق»- شبه‌نظامیان کرد- در داخل شهر تشدید شده است.

طبق اعلام این منابع، نیروهای ترکیه تاکنون توانسته‌اند بیش از دو سوم شهر عفرین را به تصرف خود درآوردند.

براین اساس، ارتش ترکیه و عناصر گروهک «ارتش آزاد»، از محورهای شرقی، غربی و شمالی وارد شهر عفرین شده‌اند ولی محور جنوبی برای خروج غیرنظامی به سمت کوه‌های «الاحلام» باز است.

ترکیه عملیات تهاجمی علیه یگان‌های مدافع خلق متشکل از شبه‌نظامیان کرد سوریه را در ناحیه عفرین از ماه ژانویه آغاز کرد. نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان سوری حامی آنها از ۲۰ ژانویه عملیات نظامی با نام «شاخه زیتون» را برای پاک‌سازی «یگان‌های مدافع خلق» و تروریست‌های داعش در عفرین در شمال سوریه آغاز کرد.

با ادامه این حملات، ماه گذشته و همزمان با درخواست کمک نیروهای کرد از دولت سوریه برای اعزام نیروهای کمکی، صدها نفر از نیروهای مردمی وارد عفرین شدند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در هفته‌های پیش در سخنانی در سفر به استان آنتالیای جنوبی در این کشور گفته بود که سربازان ما در مسیر شهر عفرین هستند و در آستانه ورود به این شهر قرار دارند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «ما این کار را برای اشغال سرزمین‌ها یا سرگرمی انجام نمی‌دهیم. بلکه هدف ما تنها برای از بین بردن تروریست‌هایی است که کشور ما را هدف قرار می‌دهند».

اردوغان همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه حدود ۸۵۰ کیلومتر مربع از منطقه عفرین را به اشغال خود درآورده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز