خبرگزاری کار ایران

آوارگی صدها هزار غیرنظامی و غارت شورشیان تحت حمایت ترکیه در عفرین

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۵۶

بیش از ۱۰۰ هزار نفر از عفرین در پی ورود شورشیان مورد حمایت ترکیه به این شهر در شمال سوریه، گریخته‌اند. گفته می‌شود که این عناصر در این شهر دست به غارت و تخریب زده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابح محلی در منطقه عفرین سوریه اعلام کردند حدود ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان عفرین که اکنون به تصرف نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان سوری طرفدار ترکیه درآمده، از این شهر آواره شده‌اند.  این شورشیان، شهر را غارت و اموال مردم را تخریب کردند. اما مقام‌های ترکیه به شدت این‌گونه خبرها را تکذیب می‌کنند.

منابع محلی کرد گزارش دادند که شبه‌نظامیان طرفدار ترکیه در زمان خروج از شهر اموال مردم، مواد غذایی و موتورسیکلت اهالی این شهر را هم با خود برده‌اند.

«هوی مصطفی» یکی از سران ارشد منطقه عفرین به خبرگزاری رویترز گفته است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از عفرین گریخته‌اند. به گفته این مقام محلی کرد، مهاجرین در خارج از شهر به‌سر می‌برند.

طبق منابع سازمان ملل، تا روز یکشنبه نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر پناهجو که از عفرین به مناطق مختلف پناه آوردند، ثبت شده است.

«پتر مائور» رئیس صلیب سرخ جهانی درخواست کرده است شرایطی فراهم آید تا اعضای این نهاد بین‌المللی بتوانند در عفرین بدون هیچگونه محدودیتی فعالیت کنند. رئیس صلیب سرخ جهانی اخیرا به مدت دو هفته در سوریه، عراق و ایران به‌سر برده است. به گفته او، هلال احمر ترکیه در کمک‌رسانی به اهالی عفرین مناسب و قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز