خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مرکل اشغال عفرین از سوی ترکیه را محکوم کرد/ گفت‌وگوی تلفنی پوتین و گوترش/ واکنش کرملین به اخبار پیرامون استعفای لاوروف

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۱۶۱

واکنش صدراعظم آلمان به اشغال عفرین از سوی ارتش ترکیه، دیدار ولیعهد سعودی با داماد ترامپ و واکنش کرملین به اخبار پیرامون استعفای وزیر خارجه این کشور از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -سخنگوی کرملین تاکید کرد که «روسیه هیچ ارتباطی با مسموم کردن اسکریپال، این جاسوس انگلیسی ندارد.»

- «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا رویکرد رئیس‌جمهوری روسیه در میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به رویکرد رهبر آلمان نازی در میزبانی المپیک برلین در ۱۹۳۶ تشبیه کرده است.

- وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با معاون همتای ترکیه‌ای خود، متذکر شد که جنگ علیه داعش در عراق پایان یافته است و بغداد اجازه حضور نظامی کشورهای خارجی در خاک عراق را نمی‌دهد.

- مذاکره‌کننده وزارت خارجه آمریکا برای بازبینی توافق هسته‌ای با ایران، یادآور شد که تهران از لحاظ فنی، به تعهدات خود در چارچوب این توافق پایبند بوده است.

- «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بر ضرورت مبارزه با فساد در لبنان تاکید و اعلام کرد که ما تاسیس وزارت برنامه‌ریزی در پارلمان آتی را خواستار خواهیم شد.

- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تهاجم نظامی ترکیه به شهر عفرین در شمال سوریه را به عنوان اقدامی «غیرقابل قبول» محکوم کرد.

- کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را علیه چین به اتهام عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی فناوری‌های آمریکایی، اعمال می‌کند.

- دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی «عهد التمیمی» دختر نوجوان فلسطینی را به ۸ ماه حبس محکوم کرد.

- ارتش ترکیه از کشته شدن دست‌کم ۱۲ نیروی حزب کارگران کردستان در شمال عراق خبر داد.

- «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مورد مسئله سوریه گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

- «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در دیدار با «جراد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا در مورد حل و فصل مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.

- مرکز روسی آشتی در سوریه اعلام کرد، از زمانی که گذرگاه‌های انسانی گشوده شده است، بیش از ۸۶ هزار نفر از غوطه شرقی ریف دمشق خارج شده‌اند.

- «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در تماس‌های تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درمورد اوضاع غزه گفتگو کرد.

-رئیس‌جمهور پرو استعفای خود را تقدیم کنگره این کشور کرد.

- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اخبار پیرامون احتمال استعفای «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه کشورش را دروغین خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز