خبرگزاری کار ایران

سفارت روسیه در واشنگتن:

دست داشتن مسکو در مسمومیت اسکریپال را اثبات کنید

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۱۶۷

سفارت روسیه در واشنگتن از مقام‌های آمریکایی خواست به جای متهم کردن روسیه، مدارک دال بر دست داشتن مسکو در مسمومیت جاسوس روس را ارائه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن از مقام‌های آمریکایی خواست به جای متهم کردن روسیه در پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس، مدارکی برای اثبات این ادعا ارائه کند.

در بیانیه منتشر شده توسط سفارت روسیه در فضای مجازی، آمده: «حقیقتا از واشنگتن می‌خواهیم مدارکی دال بر فعالیت‌های غیرقانونی که مدعی است روسیه انجام داده، ارائه کند. اگر واقعا چنین مدارکی وجود دارد، می‌شود آنها را خیلی سریع منتشر کرد، یا اینکه مدرکی وجود ندارد و آنها می‌توانند مثل هر انسان نجیبی از ما عذرخواهی کنند.»

سفارت روسیه همچنین از سخنان مطرح شده توسط سخنگوی کاخ‌سفید که گفته بود روسیه در پرونده اسکریپال نقش دارد، انتقاد کرد.

اسکریپال و دخترش در انگلستان با استفاده از عامل اعصای مسموم شدند. بریتانیا بدون ارائه اسناد و مدارک، روسیه را متهم کرده و دیپلمات‌های این کشور را اخراج کرد.

مقام‌های بریتانیایی پس از مسمومیت اسکریپال در تلاش هستند تا حمایت سایر کشور‌های غربی را برای مقابله با روسیه جلب کنند.

روسیه بارها این اتهام‌ها را رد کرده و خواستار تشکیل کمیته تحقیق مشترک با بریتانیا و سازمان‌های بین‌المللی برای یافتن مسئولان این حمله شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز