خبرگزاری کار ایران

آنکارا:

تنها گزینه ما پاکسازی مرزهای سوریه از تروریسم است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۲۱۲

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که تنها گزینه پیش روی آنکارا پاکسازی مرزهای سوریه از وجود تروریست‌ها است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه الیوم، «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور یگان‌های مدافع خلق کرد را در صورت عدم توافق با آمریکا بر سر منبج، از مرزهای سوریه پاکسازی خواهد کرد.

وی افزود: اگر نقشه ما محقق شود فقط یک گزینه پیش روی ما خواهد بود و آن هم مقابله علیه تروریست‌ها است که نه تنها برای سوریه بلکه برای عراق نیز گزینه مناسبی است.

پیشتر  اردوغان یک روز پس از اشغال مرکز شهر عفرین در شمال سوریه که تحت کنترل کُردهای شمال غرب سوریه بود، گفت که ترکیه منطقه‌ای به وسعت ۴۰۰ کیلومتر از شرق تا شهر شمالی سوریه به نام قامشلی را به عنوان هدف بعدی خود قرار می‌دهد.

اردوغان با بیان اینکه با به دست گرفتن کنترل مرکز شهر «عفرین» ترکیه گام بسیار مهمی را در عملیات «شاخه زیتون» برداشته‌ است، گفت: « پس از عفرین به منبج، عین العرب، تل ابیض، راس العین  و قامشلی می‌رویم تا نیروهای کرد سوری را بیرون کنیم.»

نیروهای ترکیه با همراهی متحدانشان از شورشیان سوری وابسته به گروهک «ارتش آزاد» توانستند پس از هشت هفته عملیات نظامی شهر عفرین در شمال غرب سوریه را به اشغال خود درآورند و نیروهای مدافع خلق کرد را در این منطقه شکست دهند.

سازمان امدادرسانی ترکیه از روز گذشته کمک‌رسانی به این شهر را آغاز کرده است اما ساکنان عفرین همچنان در حال ترک این منطقه هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز