خبرگزاری کار ایران

ترامپ، ژنرال مک‌مستر را برکنار کرد؛ یک ایران‌ستیز مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۱۵

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنجشنبه‌شب اعلام کرد که جان بولتون را به جای ژنرال «هربرت مک مستر»، به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزیده است.

طبق گزارش‌ها، این جایگزینی پیش از اتخاذ تصمیم گیری‌های مهم در مورد ایران و کره‌شمالی و در تاریخ نهم آوریل اجرایی خواهد شد.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، در سیاست‌گذاری و تصمیم‌های دولت در سیاست خارجی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

به این ترتیب، جان بولتون سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ خواهد بود. انتصاب وی به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیازی به تاییدیه کنگره آمریکا ندارد.

جان بولتون مشهور به داشتن مواضع تند علیه ایران است. وی پیش از این بارها خواستار اقدام‌های شدید علیه ایران شده بود.

بولتون، سال گذشته طی یک مصاحبه، اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرده و مدعی شده بود: «دولت آمریکا باید از اقدام برای تغییر نظام در ایران حمایت کند». وی چنین رویکردی را تنها راه‌حل درازمدت برای مقابله با تهدیدهای ایران در منطقه خاورمیانه توصیف کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز