خبرگزاری کار ایران

ترامپ فرمان وضع تعرفه بر کالاهای چینی را امضا کرد‎

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۱۷

رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای فرمانی تعرفه‌های جدیدی برای کالاهای چینی، به اختلاف‌های بازرگانی میان این دو کشور دامن زد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه فرمانی را امضا کرد که بر مبنای آن، بیش از ۵۰ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی اعمال خواهد شد.

ترامپ همچنین «رابرت لایت‌هایزر»‌ نماینده تجارت آمریکا را مامور کرد تا فهرستی از کالاهای چینی را که باید شامل تعرفه بیشتری شود، تهیه کند. هنوز مشخص نیست این فرمان از چه زمانی اجرایی خواهد شد.

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز  مامور شد تا طی ۶۰ روز محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در ایالات متحده پیشنهاد کند.

کاخ سفید اعلام کرده است که این محدودیت‌ها برای مقابله با تجارت و اقدامات «غیرمنصفانه» شرکت‌های چینی برای واردات کالاهای‌شان به آمریکا ضروری است.

رهبری چین پیشتر در واکنش به سیاست بازرگانی جدید آمریکا، تأکید کرده است که با اقدام‌های احتمالی آمریکا مقابله به مثل خواهد کرد.

ناظران امور چین می‌گویند اقدام‌های تلافی‌جویانه چین در قبال آمریکا، می‌تواند بخش تولیدات کشاورزی چون سویا را هدف قرار دهد که ضربه‌ای بزرگ به کشاورزان آمریکایی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز