خبرگزاری کار ایران

یک کشاورز فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسید

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۴۷۷

در پی حمله تانک‌های اسرائیلی به یک کشاورز در خط مرزی نوار غزه یک کشاورز فلسطینی به شهادت رسید و یک شهروند دیگر نیز مجروح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به گفته یک سخنگوی وزارت بهداشت غزه، در پی حمله یک تانک رژیم صهیونیستی یک کشاورز فلسطینی امروز -جمعه- به شهادت رسید و یک نفر دیگر نیز مجروح شد. این حمله در حالی صورت می‌گیرد که فلسطینیان تصمیم دارند در مرز سرزمین‌های اشغالی دست به تظاهرات بزنند و تنش در این منطقه رو به افزایش گذاشته است. 

یک سخنگوی ارتش اسرائیل این حادثه را تایید کرد. به ادعای سخنگو، «در طول شب، دو مظنون به حصار امنیتی نزدیک شدند و به اعمال تحریک‌آمیز دست زدند و در نتیجه تانک به آن‌ها شلیک کرد.»

فلسطینیان ساکن نوار غزه در حال برنامه‌ریزی برای تظاهراتی شش‌هفته‌ای هستند. آنها خواستار بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌هایی هستند که امروز تحت اشغال رژیم صهیونیستی است. آنان ده‌ها چادر در پنج منطقه در طول مرز برپا کرده‌اند. 

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، حادثه‌ای که منجر به شهادت یک کشاورز و مجروح یک نفر دیگر شد، در نزدیکی شهر خان‌یونس رخ داده است. به گفته ساکنان این منطقه، این کشاورز مشغول جمع‌آوری محصول خود بوده تا بعدا آن را به فروش برساند. 

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: «عمر سامور، ۲۷ ساله، در این حادثه به شهادت رسید و دیگر شهروند فلسطینی نیز در نتیجه حمله ارتش اسرائیل به روستاییان در شرق روستای قرارا مجروح شد.»

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که نیروهای این رژیم به‌سوی دو مرد دیگر نیز در منطقه‌ای دیگر در نوار غزه شلیک کرده‌اند. این سخنگو طی ادعاهایی دلیل این اقدام را حرکت این دو مرد به‌سوی حصار مرز و «تلاش برای دست‌درازی به ساختارهای امنیتی» عنوان کرد، اما جزئیات بیشتری در این مورد نداد. به گفته این سخنگو، یکی از این دو شهروند فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. منابع فلسطینی در نوار غزه هنوز هیچ جزئیاتی در این باره ارائه نکرده‌اند. 

نیروهای امنیتی اسرائیل در بالاترین سطح آماده‌باش قرار دارند و فرمانده ارتش این رژیم در گفت‌وگویی در روز چهارشنبه گفت که بیش از ۱۰۰ تیرانداز ماهر، در پی تظاهرات عظیمی که بناست برپا شود، به این منطقه مرزی اعزام شده‌اند. 

ارتش اسرائیل، با توجه به نگرانی‌های امنیتی، در منطقه نزدیک مرز خود با فلسطین و حصارهای امنیتی، «منع عبور و مرور» برقرار کرده است. 

ماشین‌آلات سنگین در مرز سرزمین‌های اشغالی خاکریزهایی ایجاد کرده است و سیم‌هار خاردار نیز در این سمت مرز کار گذاشته تا از هرگونه تلاش برای ورود جلوگیری کند. 

سازمان‌دهندگان تظاهرات چند روز آینده که جناح‌های گوناگونی چون حماس را - که کنترل نوار غزه را در دست دارد- دربرمی‌گیرد، امیدوارند که هزاران نفر به فراخوان آنان پاسخ بدهند و در پنج نقطه از مناطق حساس مرزی دست به تظاهرات بزنند تا از حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خود دفاع کنند.

این تظاهرات قرار است در روز ۳۰ مارس انجام گیرد؛ روزی که از آن با عنوان «روز زمین» یاد می‌کنند. این روز به یاد شش شهروند عرب اسرائیلی نامگذاری شده است که طی تظاهرات سال ۱۹۷۶ به دست ارتش اسرائیل به شهادت رسیدند. این تظاهرات در اعتراض به مصادره زمین‌های روستاهای عرب‌نشین فلسطین برپا شد که امروز به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.

این تظاهرات تا تاریخ ۱۵ ماه می که فلسطینیان آن را «روز نکبت» یا «روز فاجعه» می‌نامند ادامه دارد. در این روز در سال ۱۹۴۸ میلادی صدها هزار فلسطینی از زمین‌های خود بیرون رانده شدند و اسرائیل اعلام استقلال کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز