خبرگزاری کار ایران

مقام‌های مسکو:

بریتانیا باید «بیش از ۵۰ دیپلمات» خود را از روسیه خارج کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۶۹۸

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بریتانیا باید بیش از ۵۰ نفر از دیپلمات‌های خود را از خاک این کشور خارج کند. به گفته این سخنگو، بریتانیا برای کاستن روابط دیپلماتیک خود با مسکو تنها یک ماه فرصت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بریتانیا باید «بیش از ۵۰ نفر» از دیپلمات‌های خود را به خانه بفرستد. این اقدام پس از رویارویی غرب و روسیه بر سر مسموم شدن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس و دخترش در بریتانیا انجام می‌گیرد که هر روز بر شدت آن افزوده می‌شود.

روسیه در پاسخ به اخراج سفرای خود از سوی بریتانیا، ۲۳ دیپلمات انگلیس را از خاک خود بیرون کرد. مقام‌های لندن می‌گویند که مسکو پشت این حمله قرار دارد؛ اتهامی که روسیه آن را رد می‌کند.

روسیه بار دیگر روز گذشته –جمعه- «لوری بریستو»، سفیر بریتانیا در این کشور را احضار کرده و به او اعلام کرد که یک ماه برای کاستن پیوندهای دیپلماتیک خود با روسیه و رساندن آن به سطح یکسانی با بریتانیا فرصت دارد.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز به رویترز گفت که این موضع به معنای آن است که بریتانیا باید «بیش از ۵۰ نفر» از دیپلمات‌های خود را از خاک این کشور خارج کند. 

زاخارووا گفت: «ما می‌خواهیم توازن برقرار شود. تعداد دیپلمات‌های بریتانیایی در روسیه ۵۰ نفر بیشتر از دیپلمات‌های ما در آنجا است.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بریتانیا باید دقیقا ۵۰ دیپلمات خود را از خاک روسیه خارج کند، گفت: «کمی بیش از ۵۰ نفر.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز