خبرگزاری کار ایران

آمریکا یک حزب پاکستان را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۷۷۷

وزارت خارجه ایالات متحده یک حزب کوچک در پاکستان را به فهرست سازمان‌های تروریستی افزود. آمریکا این حزب را مسئول حمله بمبئی در سال ۲۰۰۸ می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، ایالات متحده آمریکا یک حزب سیاسی کوچک در پاکستان را به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی افزوده است و آن را مسئول حمله شبه‌نظامیان به بمبئی در سال ۲۰۰۸ دانست. 

وزارت خارجه ایالات متحده روز گذشته –سه‌شنبه- اعلام کرد که «لیگ مسلم ملی» جبهه‌ای برای «لشکر طیبه» است. لشکر طیبه یک گروه شبه‌نظامی است که توسط «حافظ سعید» از رهبران گروه‌های تروریستی تاسیس شده است. حافظ سعید آزادانه در پاکستان زندگی می‌کند و اغلب رهبری تظاهرات ضدهندی را در دست دارد. ایالات متحده ۱۰ میلیون دلار جایزه برای دستگیری حافظ سعید تعیین کرده و بنا به اعلام دولت پاکستان مدارک کافی برای دستگیری او وجود ندارد. 

«یحیی مجاهد» سخنگوی حافظ سعید، امروز –چهارشنبه- گفت که او عضو لیگ مسلم ملی یا لشکر طیبه نیست.

«تابش قیوم»، یک سخنگوی حزب لیگ مسلم ملی، گفت که آمریکا حقی برای دخالت در «مسائل داخلی و سیاسی» پاکستان ندارد. او گفت که حزبش «هرگونه خشونت، افراطی‌گری و تروریسم را محکوم می‌کند و برنامه‌اش این است که جامعه پاکستان را پرمداراتر و پیشرفته‌تر کند.»

وی این اتهام را که حزب پشت حملات بمبئی قرار دارد، رد کرد. 

وزارت خارجه هند از تصمیم آمریکا مبنی بر اضافه کردن این حزب به فهرست سازمان‌های تروریستی استقبال کرد. 

دولت پاکستان که اخیرا دارایی‌های دو خیریه زیرنظر حافظ سعید را مصادره کرده، هنوز هیچ واکنش مستقیمی به این اقدام آمریکا نداده است. «جماعت الدعوه» و سازمان «فلاح انسانیت» نیز متهم به همدستی با لشکر طیبه هستند. 

حافظ به‌خاطر حمایت آشکارش از گروه‌های شبه‌نظامی مشهور است که در منطقه هیمالیایی کشمیر با حاکمان هندی می‌جنگند. کشمیر منطقه‌ای است میان هند و پاکستان که هر دو کشور مدعای مالکیت بر آن را دارند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز