خبرگزاری کار ایران

تهدید ترامپ به افزایش تعرفه‌ها بر چین؛ پکن: آماده پرداخت هر هزینه‌ای در جنگ تجاری هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۲۳۸

چین در واکنش به طرح جدید رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش تعرفه گمرکی کالاهای وارداتی چینی، آمریکا را به مقابله به مثل تهدید و تأکید کرد که آماده پرداخت هر هزینه‌ای در جنگ تجاری هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دعوای تجاری میان آمریکا و چین چندی است که بالا گرفته است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، می‌خواهد اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای وارداتی چین را در مقیاس میلیاردی بررسی کند.

ترامپ، روز گذشته گفت: «با توجه به اقدام‌های تلافی‌جویانه ناعادلانه چین، به مقام‌های مسئول دستور داده‌ام تا امکان اعمال ۱۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی بیشتر بر اجناس چینی را بررسی کنند.»

ترامپ افزود: «چین به جای پایان دادن به رفتار اشتباه خود تصمیم گرفته به کشاورزان و تولیدکنندگان ما خسارت وارد کند.»

در مقابل،‌ وزارت بازرگانی چین اعلام کرد، این کشور علیه طرح افزایش تعرفه آمریکا برای اجناس وارداتی چین «به هر قیمتی» که شده مبارزه خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین، امروز در بیانیه‌ای گفت: «اگر آمریکا به مخالفت‌های چین و جامعه بین‌المللی توجهی نکند و همچنان بر یک‌جانبه‌گرایی و سیاست حمایت از تجارت خود پافشاری کند، چین به هر قیمتی که شده تا آخر پیش خواهد رفت.»

آمریکا در نظر دارد با افزایش تعرفه‌ها، چین را به دلیل رعایت نکردن احتمالی حق مالکیت معنوی مجازات کند. افزون بر این، کسری تجاری شدید آمریکا برای ترامپ گران تمام شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز