خبرگزاری کار ایران

انتخابات مالزی نهم ماه می برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۹۴

کمیسیون انتخابات مالزی نهم ماه می را به‌عنوان روز رای‌گیری برای انتخاب نخست‌وزیر این کشور تعیین کرد. بنا به اعلام کمیسیون انتخابات، نامزدها ۱۱ روز برای تبلیغات زمان دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیسیون انتخابات مالزی امروز –سه‌شنبه- نهم ماه می را به‌عنوان روز رای‌گیری مشخص کرده است. 

بسیاری انتخابات پیش رو را سخت‌ترین آزمونی می‌دانند که ائتلاف حاکم تاکنون از سر گذرانده است. حزب ائتلافی حاکم در مالزی ۶۱ سال است که قدرت را در دست دارد. 

«موهد هاشم عبدالله»، رئیس کمیسیون انتخابات مالزی، در نشستی خبری گفت: «کمیسیون انتخابات جلسه‌ای تشکیل داد و معین کرد که انتخابات باید تا ۶۰ روز پس از انحلال پارلمان برگزار شود.»

وی سپس تاریخ نهم ماه می را به‌عنوان روز برگزاری انتخابات اعلام کرد.

به گفته او، نامزدهای انتخابات در تاریخ ۲۸ آوریل نام‌نویسی می‌کنند و بنابراین ۱۱ روز برای تبلیغات انتخاباتی خود زمان دارند. 

«نجیب رزاق»، نخست‌وزیر مالزی، روز جمعه به ماه‌ها گمانه‌زنی پایان داد و انحلال مجلس این کشور را اعلام کرد. او با این کار راه را برای رویارویی نهایی انتخاباتی با رقیبش «ماهاتیر محمد»، چهارمین نخست‌وزیر مالزی که طولانی‌ترین مدت صدرات را در اختیار دارد، هموار کرد. 

انتظار می‌رود که رزاق بار دیگر قدرت را در دست گیرد، اما از دست دادن چشمگیر کرسی‌ها او را با چالش رهبری در حزب مطلوب خود مواجه خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز