خبرگزاری کار ایران

ضرر ۱۷۰ میلیون یورویی«ایر فرانس» به دنبال اعتصاب کارکنان

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۷۸

شرکت هواپیمایی ایر فرانس اعلام کرده که در هفت روز اعتصاب کارکنان این شرکت، ضرری بالغ بر ۱۷۰ میلیون یورو را متحمل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی ایر فرانس اعلام کرده که در هفت روز اعتصاب خلبانان، خدمه و کارکنان زمینی ۱۷۰ میلیون یورو متضرر شده است.

اعتصاب کارکنان هواپیمایی ایر فرانس، سفرهای بین‌المللی و داخلی را تحت تاثیر قرار داده است و یک‌چهارم سفرهای راه دور این کشور لغو شده است.

بنا بر اعلام اتحادیه‌ها، کارگران حق دارند از سودی که سالیانه در اثر کاهش هزینه‌هایی که در پی بازگشت سازوکار حمل‌ونقل هوایی به سودآوری به‌دست می‌آیند بهره‌مند شوند. اتحادیه‌ها معتقدند که چنین درخواستی از آن روی صورت می‌گیرد که حقوق کارکنان هواپیمایی از سال ۲۰۱۱ به این سو تغییر نکرده است. 

اعتصاب کارکنان ایر فرانس با اعتصاب کارکنان راه‌آهن (اس‌ان‌سی‌اف)، همچنین اعتراض‌های دانشجویان، کارمندان دولت، کارگران بخش انرژی و زباله‌جمع‌کن‌ها همزمان است. 

گرچه این اعتراض‌ها هدف‌های گوناگونی دارند، اما فضایی از نارضایتی اجتماعی را به‌وجود آورده‌اند و در برابر جاه‌طلبی‌های «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، برای اصلاحات در حوزه کار ایستاده‌اند. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز