خبرگزاری کار ایران

پاسخ مدیر عامل فیسبوک به سوالات نمایندگان کنگره آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۴۴۲

مارک زاکربرگ در دومین روز حضور خود در کنگره آمریکا از عملکرد خود در فیسبوک دفاع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیسبوک روز چهارشنبه در دومین روز حضور در کنگره آمریکا به عنوان بخشی از پروسۀ رسیدگی به پروندۀ رسوایی درز اطلاعات کاربران فیسبوک، در کمیتۀ انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان حاضر شد و به پرسشهای نمایندگان پاسخ داد.

مارک زاکربرگ در این جلسه اعلام کرد که اطلاعات شخصی او نیز در میان داده‌های مربوط به ۸۷ میلیون کاربری بوده است که در اختیار شرکت تحلیل داده‌های «کمبریج آنالیتیکا» قرار گرفته است.

در این روز منتقدانی همچون فرانک پالونه، نمایندۀ نیوجرسی بر این موضوع تاکید داشتند که هنگامی که فیسبوک ناتوان از محافظت از حریم خصوصی افراد است، کاربران این شبکه چگونه می‌توانند بر داده‌هایشان کنترل داشته باشند؟

زاکربرگ در پاسخ به انتقادات نمایندگان تاکید کرد که «هر زمان کاربری تصمیم به انتشار چیزی در فیسبوک می‌گیرد، دقیقا در همان لحظه، کار کنترل بر محتوا انجام می‌شود.»

او در تلاش بود تا این اطمینان را بوجود آورد که چنانچه کاربران به دقت تنظیمات شخصی صفحۀ فیسبوک خود را مدیریت کنند، می‌توانند اطلاعات شخصی‌شان را نیز محافظت کنند.

یک روز پیش از این آقای زاکربرگ در نشستی پنج ساعته مقابل سناتورهای آمریکا حاضر شد و به پرسشهای آنها پاسخ داد؛ شمار اندکی از نمایندگان پس از جلسۀ روز سه‌شنبه اعلام کردند که همچنان می‌توانند به فیسبوک اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز