خبرگزاری کار ایران

نماینده روسیه در سازمان ملل:

آمریکا نمی‌تواند با «موشک» اسد را کنار بزند

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۴۹۲

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایالات متحده هرگز نمی‌تواند با توسل به زور، رئیس‌جمهوری سوریه را از قدرت کنار بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: «دشوار است که تصور کنیم بعد از تمام اتفاقاتی که افتاد دولت سوریه با اشتیاق، بنا به درخواست کشورهای غربی از حل و فصل سیاسی در این کشور سخن بگوید.»

نبنزیا متذکر شد، اگر ماموریت این است که رئیس‌جمهوری سوریه را با «موشک‌ها» پای میز مذاکره بکشانند و سپس او در پایان این مذاکرات به عنوان «جنایت جنگی» معرفی و محاکمه شود، این امر غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد که حملات آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوری، در راستای همبستگی آنها با یکی از طرف‌های درگیر در سوریه انجام شد.

این دیپلمات روسیه این اظهارات را در نشست علنی شورای امنیت برای رسیدگی به اوضاع انسانی الرقه و کمپ آوارگان «الرکبان» در مرز با اردن، بیان کرد.

طبق این گزارش، پس از نزدیک به یک هفته خط و نشان آمریکا و چند کشور هم پیمانش، بامداد شنبه حمله موشکی و محدود آمریکا با همراهی انگلیس و فرانسه به اهدافی در سوریه صورت گرفت. این تجاوز نظامی به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق انجام شد در حالی‌که هیچ منبع مستقلی تاکنون موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را تایید نکرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز