خبرگزاری کار ایران

دعوت ترامپ از پوتین برای سفر به واشنگتن/ مسکو برای حمله آمریکا به سوریه خطوط قرمز تعیین کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۱۵۶

رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای روسی‌اش، وی را برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز- جمعه- با همتای روسی‌اش «ولادیمیر پوتین»، تماس تلفنی برقرار کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با اعلام این خبر، افزود ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی، از پوتین برای سفر به واشنگتن دعوت به‌عمل آورده است.

لاوروف درباره اقدام نظامی به رهبری آمریکا علیه سوریه، گفت: «در هماهنگی پیش از حمله، مسکو مناطقی را به عنوان خط قرمز برای واشنگتن معین کرد. آمریکا نیز این خطوط قرمز را نقض نکرد.»

وی همچنین تاکید کرد بعد از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، دیگر مانعی برای فروش سامانه‌های پدافند موشکی « اس-۳۰۰» به سوریه وجود ندارد.

بنابر گزارش‌های تحلیلگران نظامی، سامانه موشکی زمین‌ به‌هوای اس-۳۰۰ می‌تواند توان روسیه برای کنترل حریم هوایی سوریه را بهبود بخشیده و به عنوان یک ابزار استراتژیک برای جلوگیری از تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه مسکو به کار بیاید.

لاوروف تاکید کرد: ارتش روسیه، شواهدی برای سرنگون کردن برخی موشک های کشورهای غربی توسط نیروی دفاع هوایی سوریه ارائه خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه در پایان سخنان تازه خود در عین حال افزود که به باور او، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا اجازه رویارویی نظامی بین دو کشور را نخواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز