خبرگزاری کار ایران

دیدار ترامپ و ماکرون در کاخ سفید با محور برجام

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۲۷

روسای جمهور آمریکا و فرانسه طی روزهای آینده در کاخ سفید دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا، روز گذشته اعلام کرد، «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» روسای جمهوری آمریکا و فرانسه، سه‌شنبه در کاخ سفید دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران( برجام) مذاکره خواهند کرد.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان کرد: «با این حال مذاکرات با کشورهای اروپایی درباره رفع نگرانی‌های آمریکا درخصوص برجام هنوز تکمیل نشده است.»

وی افزود، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون در دیدار روز سه‌شنبه در کاخ سفید همچنین درخصوص مسائل دیگری مانند حمله نظامی مشترک به سوریه در هفته گذشته در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در شهر «دوما»، گفت‌وگو خواهند کرد.

طبق این گزارش، امانوئل ماکرون طی سفری سه‌روزه به واشنگتن، قرار است در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی کند.

دونالد ترامپ که از توافق هسته ای با ایران به عنوان «بدترین توافق» یاد کرده، در دی ماه سال گذشته ضرب الاجلی را برای «رفع نقایص برجام» تعیین کرد که (۱۲ می) ۲۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد. رئیس‌جمهوری آمریکا به آلمان، فرانسه و بریتانیا مهلت داده است که این توافق را اصلاح کنند، در غیر این‌صورت تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تمدید نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز