خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار شهدای تظاهرات «بازگشت بزرگ» به ۳۷ نفر/ سازمان ملل: این شرم‌آور است!

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۴۷

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت چهار فلسطینی در جریان چهارمین جمعه تظاهرات «بازگشت بزرگ» در طول مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان چهارمین جمعه تظاهرات «بازگشت بزرگ» در طول مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی، چهار فلسطینی شهید و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

طبق اعلام این وزارتخانه، یکی از شهدای روز جمعه در نوار غزه نوجوانی ۱۵ ساله به نام «محمد ابراهیم ایوب» است که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل جانش را از دست داد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در این‌باره تصریح کرد، محمد ابراهیم ایوب از اهالی «جبالیا» در جریان تیراندازی نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید.

در واکنش به شهادت این نوجوان فلسطینی، «نیکلای ملادینوف» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه، عصر جمعه در پیامی صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «تیراندازی به کودکان اقدامی شرم‌آور است... چگونه کشتار کودکان در غزه به روند صلح کمک می‌کند؟»

وی افزود: «این اقدام‌ها خشم را افزایش می‌دهد و باعث کشتار بیشتر کودکان منجر می‌شود. باید از کودکان در برابر خشونت حمایت کرد نه این‌که آنها را در معرض خشونت قرار داد و کشت. این حادثه‌ای تاسف‌بار است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.»

طبق این گزارش، هزاران فلسطینی ساکن نوار غزه، روز گذشته برای شرکت در راهپیمایی‌های حق بازگشت به مرزهای نوار غزه آمدند تا بر حق خود نسبت به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأکید کنند.

طبق اعلام منابع رسمی، طی این تظاهرات‌ها در نوار غزه، از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت (۲۰ مارس) تاکنون ۳۷ شهروند فلسطینی شهید و بیش از چهار هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز