خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعلام توقف آزمایش‌های هسته‌ای و تعطیلی سایت آموزش هسته‌ای کره‌شمالی/ تردید در تایید صلاحیت پومپئو/ استقبال ترامپ از بیانیه دولت کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۵۰

اعلام توقف آزمایش‌های هسته‌ای و تعطیلی سایت آموزش هسته‌ای کره‌شمالی، تردید در تایید صلاحیت نامزد پیشنهادی وزرات خارجه آمریکا و استقبال رئیس‌جمهوری آمریکا از بیانیه دولت کره‌شمالی مبنی بر توقف آزمایش‌های هسته‌ای این کشور از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -کره‌شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد خود را متوقف کرده است و قصد دارد پایگاه آزمایش هسته‌ای خود را نیز تعطیل کند.

- ائتلاف سعودی در ادامه جنایت‌های خود در یمن، یک اتوبوس حامل غیرنظامیان در جنوب غرب این کشور را هدف قرار داد که در پی آن دست‌کم ۲۰ نفر کشته و زخمی شدند.

-حزب حاکم ترکیه به همراه دو حزب اپوزیسیون این کشور در پارلمان به نفع لایحه برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ ۲۴ ژوئن سال جاری میلادی رای دادند.

-کرملین در وبسایت خود اعلام کرد، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری جدید کوبا و همچنین رئیس‌جمهور سابق این کشور آمریکای لاتین گفت‌وگو کرد.

- «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس از ملت فلسطین خواست خود را برای راه‌اندازی «طوفانی بشری» در مرزهای سرتاسر فلسطین اشغالی در سالروز اشغال فلسطین در ۱۵ ماه مه آینده آماده کنند.

-گزارش‌ها حاکی از آن است که «مایک پامپئو» کاندیدای جدید تصدی پست وزارت خارجه در دولت دونالد ترامپ احتمالا از سوی کمیته روابط خارجی سنای این کشور رد خواهد شد .

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از بیانیه دولت کره‌شمالی درباره تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود استقبال کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز