خبرگزاری کار ایران

تعلیق عضویت ۶ کشور در اوناسور

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۴۶۳

اتحادیه کشورهای جنوب آمریکا که یک دهه پیش برای مقابله با نفوذ واشنگتن در منطقه ایجاد شده بود، نیمی از اعضای خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در پی آن که شش کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب آمریکا عضویت خود را تعلیق کردند، این اتحادیه که یک دهه پیش با هدف مقابله با نفوذ آمریکا در منطقه ایجاد شده بود نیمی از اعضای خود را از دست داد.

عضویت این شش کشور در این اتحادیه به دلیل اختلافات موجود بر سر آنکه چه کسی باید ریاست آن را بر عهده بگیرد ، تعلیق شده است.

«فراناندو اوآناکونی مامانی» وزیر خارجه بولیوی روز گذشته –جمعه- گفت که آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، پاراگوئه و پرو تصمیم گرفتند که به طور موقت اتحادیه کشورهای جنوب آمریکا (اوناسور) را به دلیل اختلافات موجود بر سر انتخاب دبیر کل این اتحادیه را ترک کنند.

وی در گفت‌وگوی تلفنی از اکوادور با تلویزیون ملی بولیوی، تصریح کرد: ما یادداشتی از سوی شش کشور دریافت کردیم که طی آن عنوان کرده بودند که به مدت یک سال و تا زمان حل موضوع انتخاب دبیر کل در نشست اتحادیه شرکت نخواهند کرد.

وزیر خارجه پاراگوئه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عدم امکان انتخاب یک دبیر کل بر اتحادیه تاثیر گذار بوده است و شش کشور تا زمانی که شاهد نتایج واقعی که عملکرد این اتحادیه را تضمین کند باشند، خارج از آن خواهند ماند.

اوآناکونی از برگزاری نشستی در ماه می برای بررسی این موضوع خبر داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز