خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع ژاپن:

حمله نظامی غرب به سوریه پیامی به پیونگ‌یانگ نیز بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۴۸۲

وزیر دفاع ژاپن ابراز عقیده کرد که تجاوز نظامی مثلث غربی به سوریه در هفته گذشته، همچنین حامل پیامی به پیونگ‌یانگ بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ایتسونوری اونودیرا» وزیر دفاع ژاپن، روز گذشته در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود «جیمز متیس» در واشنگتن، اعلام کرد که توکیو با تصمیم ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، که مبتنی بر عدم سازش با اشاعه تسلیحات شیمیایی و استفاده از آنها است، موافقت می‌کند.

وی با اشاره به حمله نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه که شنبه گذشته در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در شهر «دوما» انجام شد، گفت: «معتقدم که آن (حمله) همچنین پیامی را به کره‌شمالی منتقل کرد.»

وزیر دفاع ژاپن یادآور شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آماده دیدار با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن آینده، است.

از سوی دیگر، وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که واشنگتن به تلاش‌های خود برای «تشدید فشارها» علیه کره‌شمالی ادامه می‌دهد.

متیس به همتای ژاپنی خود، این اطمینان خاطر را داد که مذاکرات دوجانبه آمریکا و کره‌شمالی هرگز به ضرر توکیو انجام نخواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، امروز- شنبه- اعلام کرد که این کشور تمام آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد را متوقف کرده است و قصد دارد سایت آزمایش هسته‌ای خود را نیز تعطیل کند.

در واکنش به این موضع، رئیس‌جمهوری آمریکا از این تصمیم کیم جونگ‌اون، استقبال کرد و گفت که مشتاقانه منتظر دیدار با وی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز