خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه:

اتحادیه اروپا باید از تعرفه‌های گمرکی واشنگتن به‌طور کامل معاف شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۵۰۷

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید از تعرفه‌های گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم معاف شود تا بتواند درباره تجارت با چین با واشنگتن همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «برونو لومیر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید از تعرفه‌های گمرکی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم معاف شود تا بتواند درباره تجارت با چین، با واشنگتن همکاری کند. 

لومیر در نشستی مطبوعاتی طی دیدار بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گفت: «ما در اتحادیه اروپا از متحدان ایالات متحده هستیم. این ‌مصوبه‌ها و تعرفه‌های جدید ما را در خطر ضربه دیدن قرار می‌دهد و اعتماد را از ما می‌گیرد. نمی‌توانیم همواره با خطر «شمشیر دامکلوس» رو‌به‌رو باشیم».

اشاره این وزرایی فرانسوی به شمشیر دامکلوس، یکی از اسطوره‌های یونان باستان است که او را بر صندلی نشاندند و شمشیری را که بر مویی آویخته بود، بالای سرش قرار دادند.

او گفت: «اگر می‌خواهیم به جلو برویم، اگر می‌خواهیم درباره مسئله تجارت، مسئله روابط جدید با چین، به بحث بنشینیم -چراکه هر دو می‌خواهیم به‌شکلی همه‌جانبه با چین در ارتباط باشیم- ابتدا باید تمام تهدیدها را کنار بگذاریم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، ماه گذشته میلادی تعرفه‌ای ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم اعمال کرد. او این تعرفه‌ها را پاسخی به رقابت ناعادلانه جهانی نامید. 

لومیر گفت که معافیت اتحادیه اروپا از این تعرفه‌ها باید «دائمی و تمام‌وکمال باشد.»

اتحادیه اروپا در پی آن است که از طریق سازمان تجارت جهانی از ایالات متحده، به‌خاطر اعمال تعرفه‌ها، غرامت دریافت کند. بروکسل از واشنگتن خواسته تا هرچه سریع‌تر در این رابطه با یکدیگر مشورت کنند. اروپا، در این بین، در حال تهیه فهرستی از کالاهای آمریکایی است تا تعرفه‌هایی مضاعف بر آن‌ها اعمال کند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز