خبرگزاری کار ایران

استفان دی میستورا:

تنش‌زدایی در سوریه باید در سطح نظامی و سیاسی صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۶۳۳

فرستاده ویژه سازمان ملل انتظار دارد که گفت‌وگوهای آستانه و سوچی باید راهی برای رسیدن به توافق میان طرفین در ژنو باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد سوریه، گفت که تنش‌زدایی در این کشور نه‌تنها در سطح نظامی بلکه در سطح سیاسی نیز باید صورت بگیرد. 

وی روز گذشته -جمعه- درباره حل‌وفصل مسئله سوریه با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، و «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع این کشور، در مسکو گفت‌وگو کرد.

دی میستورا به خبرنگاران گفت: «درباره تنش‌های سیاسی، نه‌تنها به تنش‌زدایی نظامی بلکه به تنش‌زدایی سیاسی نیاز داریم.»

وی افزود که انتظار دارد «نشست‌های آستانه و سوچی بتواند به فرآیند گفت‌وگوهای ژنو  کمک کند». وی در ادامه افزود: «در نهایت، این یگانه فرآیند شناخته‌شده در سطح جهان است.»

دی می‌ستورا توضیح داد: «بنابراین می‌بایست جان دوباره‌ای به این گفت‌وگوها بدهیم؛ باید گفت‌وگوهای آستانه را در رابطه با تنش‌زدایی با انسجام بیشتری پیش ببریم، گفت‌‌وگوهای سوچی را با امید آن‌که به واقعیت بپیوندد ادامه دهیم و گفت‌وگوهای ژنو را به‌کار بگیریم.»

هشتمین دور از گفت‌وگوهای صلح سوریه از ۲۸ نوامبر تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ در ژنو، با حضور نمایندگان دولت و مخالفان، برگزار شد. دی میستورا این مذاکرات را «فرصتی طلایی که از دست رفت» دانست. 

نخستین دور از گفت‌وگوهای آستانه درباره سوریه در تاریخ ۲۳ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ برگزار شد. در این نشست‌ها آن دسته از مخالفان دولت سوریه که می‌توانستند با دمشق گفت‌وگو کنند، شرکت داشتند. روسیه، ایران و ترکیه نیز موافقت کردند گروهی سه‌جانبه برای رصد آتش‌بس در سوریه تشکل دهند.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز