خبرگزاری کار ایران

کاهش محبوبیت نخست‌وزیر ژاپن

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۸۶

نظرسنجی سه روزنامه ژاپنی حاکی از آن است که محبوبیت نخست‌وزیر این کشور رو به کاهش است؛ امری که امیدهای او را برای انتخاب دوباره به‌عنوان نخست‌وزیر نقش بر آب می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حمایت رای‌دهندگان ژاپنی از «شینزو آبه»، نخست‌وزیر این کشور که با اتهام‌های فساد و دیگر اشتباه‌های دولتی مواجه است، رو به کاهش است. نظرسنجی سه روزنامه ژاپنی که امروز -دوشنبه- منتشر شد، نشان از این کاهش حمایت دارد. این در حالی است که احزاب مخالف خواستار استعفای وزیر اقتصاد آبه شده‌اند. 

براساس آمار روزنامه «ماینیچی»، حمایت مردمی از آبه با سه درصد کاهش به ۳۰ درصد رسیده است. روزنامه محافظه‌کار «یومیوری» نیز با اعلام کاهش سه‌درصدی، میزان محبوبیت آبه را ۳۹ درصد اعلام کرد. از طرف دیگر، روزنامه راست‌گرای «سانکای» نیز با اعلام سقوط شش و هفت دهم درصدی اعتبار آبه، محبوبیت او را ۳۸ و سه دهم درصد ارزیابی کرد. 

این سه نظرسنجی در نقطه مقابل حمایت تمام‌وکمال یک اکثریت در جامعه تجاری قرار دارد که نظرسنجی رویترز آن را اعلام کرده بود.

کاهش حمایت مردم از نخست‌وزیر، امیدهای آبه را برای آن‌که برای سومین‌بار به‌عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات بر مسند قدرت بنشیند نقش بر آب می‌کند. وی در ماه سپتامبر سال جاری میلادی برای ماندن بر مسند قدرت مبارزه خواهد کرد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که چه‌بسا زودتر از قدرت کناره بگیرد. 

این نظرسنجی نخستین‌بار پس از استعفای «جونیچی فوکودا»، یک عضور ارشد وزارت اقتصاد ژاپن، صورت می‌گیرد که چند روز پیش به اتهام آزار جنسی یک روزنامه‌نگار زن از سمت خود کنار رفت. فوکودا این اتهام‌ها را رد می‌کند. 

پس از کناره‌گیری فوکودا، احزاب مخالف دولت خواستار استعفای «تارو آسو» وزیر اقتصاد ژاپن، شده‌اند که از متحدان نزدیک آبه به حساب می‌آید. 

احزاب مخالف تهدید کرده‌اند که در صورت عدم استعفای آسو در جلسات مجلس شرکت نخواهند کرد. این امر احتمالا سبب به تاخیر افتادن تصویب قوانین می‌شود؛ از جمله اصلاح قوانین کار که پس از یک رسوایی دیگر از شدت آن کاسته شد. 

بر اساس دو نظرسنجی انجام شده، حدود نصف رای‌دهندگان معتقدند که آسوی ۷۷ ساله، معاون نخست‌وزیر، باید از قدرت کناره بگیرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز