خبرگزاری کار ایران

صلاح عبدالسلام به عنوان «تروریست» مجرم شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۳۹۲

آخرین مظنون حملات تروریستی پاریس در سال ۲۰۱۵، برای قتل عمد با ویژگی‌های تروریستی مجرم شناخته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «صلاح عبدالسلام»، آخرین مظنون حملات تروریستی پاریس در سال ۲۰۱۵، به دلیل قتل عمد با ویژگی‌های تروریستی مجرم شناخته شد. او در سال ۲۰۱۶ در جریان عملیات گسترده پلیس بلژیک و فرانسه در محله «سن-ژان-مولنبیک» بروکسل دستگیر شد. 

به گفته دادستان، او تنها بازمانده گروه تروریستی داعش در فرانسه است.

وکیل عبدالسلام اصرار داشت که به علت اشتباهی در روند دادرسی، موکلش باید از اتهام قتل تبرئه شود. قاضی دادگاه بلافاصله این درخواست را رد و حکم نهایی را قرائت کرد.

عبدالسلام در این جلسه از دادگاه حضور نداشت.

بنا بر رای دادگاه، عبدالسلام به جرم قتل عمد به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ ساعت ۲۱ و ۱۶ دقیقه به وقت اروپای مرکزی، یک رشته از حملات هماهنگ‌شده تروریستی متشکل از تیرباران‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری در منطقه‌های یکم، دهم و یازدهم شهر پاریس، فرانسه منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر و زخمی شدن ۳۶۸ نفر شد. این حملات تروریستی در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» در «سن‌دنی» در شمال پاریس، و «ایل دو فرانس» به وقوع پیوست.

حداقل سه انفجار جداگانه و شش تیراندازی در محدوده پاریس گزارش شد. همچنین یک گروگان‌گیری در سالن تئاتر «بتکلان» انجام شد که بین ۶۰ تا ۱۰۰ نفر در آن گروگان گرفته شده ‌بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز